کد خبر: 665778
تاریخ انتشار :

توضیح داماد آیت‌الله سیستانی درباره اراذل خواندن معترضان ایران

شفقنا/ دفتر حجت الاسلام جواد شهرستانی اعلام کرد: سخنان ایشان در فضای رسانه‌ای غیر دقیق و دگرگونه جلوه داده شد و در کمال تاسف مخاطب به سمتی سوق پیدا کرد که محتوای کلی اظهارات ایشان که دعوت به اخلاق، رعایت حقوق و تفکیک بین اعتراض و خشونت نسبت به بی گناهان از هر قشری بود، اشتباه برداشت شد.

توضیح داماد آیت‌الله سیستانی درباره اراذل خواندن معترضان ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در پی انتساب برخی مطالب، دفتر حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی اعلام کرد، همگان می‌دانند سیاق ایشان مداخله در امور سیاسی نیست و در حوادث مهم دیگری که طی سنوات مختلف روی داده است همواره بدون هرگونه سوگیری سیاسی و حزبی، جانب اعتدال و اخلاق و حقوق مردم و حریم دین و مذهب را داشته و همه طیف‌ها را دعوت به گفتگو کرده اند. این سیره‌ی چهل ساله ایشان است و مربوط به امروز و دیروز نیست.

به گزارش شفقنا، این مقام مسئول در ادامه، تاکید کرد: در نقل قول اخیر نیز مطالب متنوعی مطرح گردید. ایشان در بخشی از سخنانشان صرفا کسانی را مورد نقد و پرسش قرار دادند که‌تر و خشک را با هم سوزانده و در کوچه و خیابان به عمامه روحانیان بی گناه و چادر مادران مومنه این سرزمین حمله کرده و صحنه‌های غم انگیزی آفریدند. کما این که به هر خشونتی در حق مردم نیز نقد و اعتراض داشته و دارند.

اما سخنان ایشان در فضای رسانه‌ای غیر دقیق و دگرگونه جلوه داده شد و در کمال تاسف مخاطب به سمتی سوق پیدا کرد که محتوای کلی اظهارات ایشان که دعوت به اخلاق، رعایت حقوق و تفکیک بین اعتراض و خشونت نسبت به بی گناهان از هر قشری بود، اشتباه برداشت شد و عده‌ای با اهداف خاص که بر همگان معلوم است، بر آن دمیدند. کیست که مخالف حق مردم در بیان دیدگاه هایشان باشد؟ ما شریک درد‌های مردم هستیم و دعای ما و امید ما همواره خیر و صلاح و دوام ملت، کشور، مرجعیت و مکتب بوده و خواهد بود.

از رسانه‌ها و تریبون‌های جمعی نیز انتظار می‌رود که دقت و حقیقت را در انعکاس مطالب با توجه به سیره و ادبیات شناخته شده از افراد، مد نظر قرار دهند و مراقبت کنند که برای تیترسازی یا بهره گیری سیاسی کوتاه مدت، از دایره انصاف و مروت خارج نشوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها