کد خبر: 665922
تاریخ انتشار :

ادعای دوباره مکرون در حمایت از اغتشاش و آشوب در ایران

فارس/ رئیس‌جمهور فرانسه که در روزهای اخیر در حمایت از اغتشاش و آشوب در ایران کم نگذاشته، ادعاهایی جدید را مطرح کرد.

ادعای دوباره مکرون در حمایت از اغتشاش و آشوب در ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که در روزهای اخیر در حمایت از اغتشاش و آشوب در ایران کم نگذاشته و پیش‌تر نشان داده بود معنای انقلاب را نمی‌فهمد، در اظهارنظری مشابه مدعی شد «فرزندان انقلاب ایران، در حال انجام انقلاب خود هستند». 

ماکرون پیش‌تر در سخنرانی خود در نشست «مجمع صلح پاریس» اغتشاشات اخیر در ایران را «انقلاب» خوانده و در اشاره به دیدارش با مسیح علی‌نژاد گفته بود: بر احترام و ستایش خود برای انقلابی که رهبری می‌کنند، تأکید می‌کنم.

به گزارش رویترز، وی دوشنبه (۱۴ نوامبر، ۲۳ آبان) در مصاحبه با رادیو فرانسه، همچنین در اشاره به مذاکرات رفع تحریم‌ها ادعا کرد اعتقاد ندارد که هیچ پیشنهاد جدیدی بتواند به احیای توافق هسته‌ای با ایران در آینده نزدیک کمک کند و احتمالاً به چارچوب جدیدی برای رسیدگی به این موضوع نیاز است.

به ادعای وی، «وضعیت سیاسی کنونی در ایران، جایی که اعتراضات علیه دولت آغاز شده، وضعیت را در رابطه با توافق هسته‌ای ایران تغییر زیادی داده و احتمال توافق با این کشور را سست کرده است».

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود، در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است مذاکرات رفع تحریم‌ها می‌تواند احیا شود، گفت «همچنان بسیار محتاط خواهم بود» و افزود: فکر نمی‌کنم هیچ پیشنهاد جدیدی وجود داشته باشد که در حال حاضر [برای نجات توافق هسته‌ای] ارائه شود.  

پیش‌تر، «ناصر کنعانی»سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار رئیس‌جمهور فرانسه با یکی از چهره‌های معاند ضد ایرانی و همراهان وی را در حاشیه مجمع صلح پاریس محکوم کرد و گفت: جای شگفتی است که رئیس‌جمهور یک کشور مدعی آزادی با تنزل دادن سطح خود، با فرد منفور و بازیچه‌ای دیدار می‌کند که طی ماه‌های اخیر تلاش کرده به وضوح به نفرت پراکنی و اقدامات خشونت بار و تروریستی در جمهوری اسلامی ایران و نیز علیه اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور دامن بزند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اظهارات نقل شده از ماکرون مبنی بر حمایت او از به اصطلاح انقلابی که این افراد سردمدار آن هستند را مایه تأسف و شرم‌آور خواند و افزود: بدین سبب این دیدار نقض فاحش مسئولیت‌های بین‌المللی فرانسه در مبارزه با تروریسم و خشونت‌طلبی است و به منزله ترویج این پدیده‌های شوم است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این‌گونه اقدامات ضد ایرانی بدون شک در حافظه مردم بزرگ ایران که شناخت خوبی از رویکردهای گزینشی و ضد حقوق بشری برخی رهبران اروپایی دارند، حک خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها