کد خبر: 665979
تاریخ انتشار :

علت شکست جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۲/ مرد مونارنجی حزبش را با خود به‌ باتلاق کشید؟

ترامپ در جهت دهی ذهن رای دهندگان نقش زیادی داشت و کاندیداهای حزبش را به سمت پایین کشید. او در بسیاری از موارد، تاثیر عدم محبوبیت بایدن و مشکلات اقتصادی گسترده را کمرنگ کرد.

علت شکست جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۲/ مرد مونارنجی حزبش را با خود به‌ باتلاق کشید؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبر فوری نوشت: اگرچه تا پیش از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای بسیاری معتقد بودند جمهوری خواهان به راحتی می توانند از ضعف بایدن استفاده کرده و پیروز انتخابات شوند و اکثریت را در کنگره و سنا به دست‌ آورند اما چنین اتفاقی نیفتاد و اختلاف آبی ها و قرمزها نه تنها زیاد نبود بلکه آبی ها توانستند اکثریت سنا را به دست‌ آورده و در کنگره نیز وضعیت خوبی داشته باشند.

ترامپ، عامل شکست جمهوری خواهان بود؟

حالا بسیاری از رسانه ها به دنبال چرایی این موضوع هستند. ان بی سی نیوز در تحلیل اخیرش به این‌ موضوع پرداخته است. این پایگاه مدعی است "ترامپ" علت شکست جمهوری خواهان بوده است. نویسنده این تحلیل در ابتدای گزارش خود می نویسد: ترامپ در ذهن رای دهندگان نقش بزرگی داشت و کاندیداهای حزبش را به سمت پایین کشید. او در بسیاری از موارد، تاثیر عدم محبوبیت بایدن و مشکلات اقتصادی گسترده را کمرنگ کرد و به دموکرات‌ها کمک کرد تا وحدت خود را حفظ کرده و از ترس‌ او بار دیگر به پای صندوق ها بیایند‌.

در همین رابطه، یکی از جمهوری خواهان درگیر در انتخابات 2022 به ان بی سی نیوز گفت که ترامپ علت این شکست بوده است. او که از ترس انتقادات نمی خواست نامش فاش شود، گفت: «مستقل‌ ها به نامزدهایی که آنها را افراطی و نزدیک به دونالد  ترامپ می‌ دانستند رأی ندادند.»

رای دهندگان مستقل 31 درصد از رای دهندگان را تشکیل می دادند و با اختلاف 49 تا 47 درصد، دموکرات ها را به جمهوری خواهان ترجیح دادند. این فاصله ای فاحش از چهار دوره انتخابات میان دوره ای اخیر است.

در اولین انتخابات میان دوره ای ترامپ در سال 2018، حزب او 40 کرسی مجلس نمایندگان را از دست داد. در اولین میان دوره ای ریاست جمهوری باراک اوباما در سال 2010، حزب او 63 کرسی مجلس نمایندگان را از دست داد. این در حالی است که بایدن به مراتب، نتیجه بهتری کسب کرده است و این به خاطر رقیبش یعنی ترامپ و تاثیرش بر جو سیاسی آمریکا است.

کن اسپین، استراتژیست سابق مبارزات انتخاباتی جمهوری خواهان، گفت: رئیس جمهور سابق سایه بسیار طولانی بر این انتخابات انداخت. او شروع به دخالت مستقیم در انتخابات کرد. از تایید برخی نامزدهای تندرو تا امتناع از خروج از صحنه ملی در آستانه انتخابات؛ ترامپ در همه جا حاضر بود.

در آریزونا، ترامپ 42 درصد رای مثبت و 57 درصد منفی گرفت. از میان کسانی که به ترامپ رای منفی دادند، 84 درصد از سناتور دموکرات مارک کلی حمایت کردند که طبق پیش‌بینی ان‌بی‌سی نیوز برنده این رقابت ها خواهد بود. در این میان، 35 درصد از رای دهندگان گفتند که انگیزه آنها برای رای دادن صرفا «مخالفت با دونالد ترامپ» بوده است.

در پنسیلوانیا، ترامپ 40 درصد رای مثبت و 58 درصد رای منفی گرفت. در اینجا نیز، نظرات ترامپ و حمایت بی جای او باعث شد نامزد جمهوری خواه مورد تایید او، مهمت اوز، به جان فترمن دموکرات شکست بخورد.

همچنین ترامپ با  بر هم زدن جامعه سیاسی آمریکا باعث نگرانی مردم شده است. او از زمان انتخابات، ادعاهای بی اساسی درباره شمارش آرا فاسد در پنسیلوانیا و انتخابات "آلوده" در آریزونا منتشر کرده است؛ ادعاهایی که اوز و مسترز هرگز تکرار نکرده اند.

آیا فقط ترامپ مقصر شکست ۲۰۲۲ است؟

ان بی سی در ادامه گزارش خود نوشت، همه جمهوری خواهان ترامپ را مقصر شکست نسبی در انتخابات نمی دانند. ریک اسکات، رئیس کمپین حزب جمهوری‌خواه مجلس سنا، جمعه شب گفت که سال 2022 یک «ناامیدی کامل» بود، زیرا رأی‌دهندگان از حزب جمهوری خواه الهام نمی‌گرفتند.

در ماه اوت، رهبر اقلیت سنا، میچ مک کانل، هشدار داد که جمهوری خواهان ممکن است نتوانند یک کرسی مورد نیاز برای کسب اکثریت را به دست آورند و از "کیفیت نامزدها" به عنوان یک عامل مهم نام برد. به نظر می رسد تلاش های او برای تبدیل کردن حزبش به یک آلترناتیو قابل قبول برای رای دهندگانی که نگران افزایش تندروی و جنایت در آمریکا هستند و در عین حال، نمی خواهند از حزب دموکرات طرفداری کنند، ناکام مانده است.

ان بی سی در پایان گزارش خود نوشت، به همین دلیل، در نهایت، انتخابات میان دوره ای به رقابت یک رئیس جمهور منفور و یک رقیب منفورتر (یعنی ترامپ) تبدیل شد. جمهوری خواهان نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و رئیس جمهور منفور و حزبش بار دیگر پیروز انتخابات شدند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها