کد خبر: 666095
تاریخ انتشار :

رئیس‌جمهور سابق روسیه:

جنگ ترکیبی غرب علیه روسیه، احتمال جنگ جهانی سوم را افزایش می‌دهد

رئیس‌جمهور سابق روسیه گفت که حمله موشکی ادعایی به خاک لهستان نشان می‌دهد غرب در حال نزدیک‌تر شدن به یک جنگ جهانی دیگر است.

جنگ ترکیبی غرب علیه روسیه، احتمال جنگ جهانی سوم را افزایش می‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش رویترز، «دیمیتری مدودف» در پیامی توییتری نوشت: حادثه «حمله موشکی» مورد ادعای اوکراین در لهستان تنها یک چیز را ثابت می‌کند: جنگ ترکیبی علیه روسیه، غرب به جنگ جهانی نزدیک‌تر می‌شود. 

پیش‌تر، نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل دخالت مسکو در حادثه برخورد موشک به خاک لهستان را تکذیب کرد. 

به گزارش عرب نیوز، نمایندگی روسیه همچنین اعلام کرد حادثه لهستان تلاش برای برانگیختن درگیری نظامی مستقیم بین ناتو و روسیه است. 

عصر چهارشنبه بود که رسانه‌های لهستانی ادعا کردند موشک شلیک شده توسط روسیه به روستایی در جنوب این کشور برخورد کرده و بر اثر آن دو نفر جان خود را از دست دادند.

«ماتئوش موراویتسکی» نخست‌وزیر لهستان با اعلام افزایش سطح آمادگی نظامی این کشور، گفت: «ورشو درباره لزوم فعال‌سازی ماده چهار پیمان واشنگتن مربوط به سازمان آتلانتیک شمالی بحث و تصمیم‌گیری خواهد کرد». 

بعد از آن بود که مقامات آمریکایی گفتند موشک پدافندی اوکراین باعث انفجار در لهستان بود و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز در تماس با سران کشورهای غربی گفت موشکی که به لهستان برخورد کرده احتمالا توسط روسیه شلیک نشده است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها