کد خبر: 666163
تاریخ انتشار :

مسؤول سودانی: ۴۸ تن در درگیری‌های قبیله‌ای دارفور کشته شدند

به گفته یک مسؤول سودانی، در جریان درگیری‌های شدید هفته گذشته منطقه دارفور، دستکم ۴۸ تن جان خود را از دست دادند.

مسؤول سودانی: ۴۸ تن در درگیری‌های قبیله‌ای دارفور کشته شدند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک مسؤول سودانی اعلام کرد، در درگیری‌های هفته اخیر قبایل منطقه دارفور، دستکم ۴۸ تن کشته شدند.

طبق گزارش دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل، درگیری‌ها میان قبیله "المسیریه" و قبایل "الرزیقات" در دارفور از چهارشنبه گذشته در پی یک حمله با سلاح سرد آغاز و روز شنبه در اثر تیراندازی افراد ناشناس به سمت کسانی که قصد میانجیگری میان دو طرف درگیر را داشتند، حدود ۲۴ تن کشته شدند.

همچنین هزاران سودانی که بیشترشان زن و کودک بودند، به روستای مجاور گریختند.

مسؤولان سودانی به دنبال این تحولات در دارفور به مدت یک ماه وضعیت فوق العاده و منع رفت و آمد اعلام کردند. نیروهای امدادرسان نیز از منطقه بیرون آورده شده و روند امدادرسانی‌ها متوقف شد.

سخنگوی منطقه دارفور نیز تعداد کشته‌های درگیری‌های اخیر را بالاتر دانست.

سودان از ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱ با اعتراضات مردمی مواجه است. سودانی‌ها که به اقدامات فوق العاده عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان و فرمانده ارتش این کشور از جمله انحلال شورای حاکمیتی و کابینه انتقالی، اعلام وضعیت فوق العاده در این کشور، بازداشت برخی مسؤولان و چهره‌های سیاسی و برکناری تعدادی از استانداران معترض هستند، این اقدامات البرهان را کودتا می‌دانند و خواستار روی کار آمدن یک حاکمیت کاملا مدنی هستند.

این در حالی است که البرهان اتهام کودتای نظامی را رد کرده و مدعی است هدفش از این اقدامات اصلاح مسیر مرحله انتقالی است و تعهد می‌دهد حاکمیت را از طریق انتخابات یا توافقی ملی تحویل دهد.

سودان پیش از اقدامات البرهان، از ۱۱ اوت ۲۰۱۹ در مرحله انتقالی بود که قرار بود با انتخابات ابتدای سال ۲۰۲۴ به پایان‌ برسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها