کد خبر: 666178
تاریخ انتشار :

تقلای پنتاگون برای پنهان کردن ترس خود از ساخت موشک‌های هایپرسونیک توسط ایران

وزارت دفاع آمریکا رویه‌ای که پیش از این در قبال توانمندی‌های پهپادی ایران را در پیش گرفته بود را این بار در قبال موشک‌های هایپرسونیک تکرار کرده است.

تقلای پنتاگون برای پنهان کردن ترس خود از ساخت موشک‌های هایپرسونیک توسط ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در حالی که دولت آمریکا در سال‌های گذشته توانمندی‌های پهپادی ایران را انکار میکرد و اکنون مجبور شده به قدرت ایران در این زمینه اعتراف کند، سخنگوی پنتاگون شامگاه پنجشنبه تلاش کرد در ساخت موشک‌های هایپرسونیک توسط ایران تشکیک ایجاد کند.

«سابرینا سینگ»،  یکی از سخنگویان پنتاگون روز پنجشنبه گفت: «شاهد گزارشهایی بوده‌ایم که از ایران بیرون آمده‌اند. ما کماکان به این گزارش‌ها شک داریم.»

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد ایران توانسته به موشک هایپرسونیک دست پیدا کند. وی گفت: «ما به لطف الهی موفق شدیم به موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته دست پیدا کنیم که قادر است در فضایی که مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های سپر دفاع موشکی وجود دارد، از آن‌ها عبور کرده و همان سامانه های سپر موشکی که می‌تواند جزو مهم‌ترین ارکان دفاعی دشمن باشد را هدف قرار بدهد.»

سردار حاجی‌زاده با اشاره به ویژگی‌های موشک بالستیک هایپرسونیک نیروی هوافضای سپاه بیان کرد: این سامانه سرعت بسیار بالایی دارد و قابلیت مانورپذیری در جو و بیرون جو را دارد. هم سامانه های پدافندی که در داخل جو دفاع می‌کنند و هم سامانه‌های فوق‌العاده گران قیمتی که در بیرون جو با موشک‌ها مقابله می‌کنند، این موشک جدید جمهوری اسلامی ایران از همه آن‌ها عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتواند با آن مقابله کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به سایر قابلیت‌های موشک جدید این نیرو گفت: این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.

آمریکا در حالی تلاش کرده توانمندی‌های ایران در این زمینه را انکار کند که سال‌ها پیش در قبال توانمندی‌های پهپادی ایران هم رویه مشابهی در پیش گرفته بود. مقام‌های آمریکایی در آن زمان ادعا می‌کردند توانمندی پهپادی ایران، فوتوشاپ است. این در حالی است که مقام‌های آمریکایی به تازگی اذعان کرده‌اند توانایی‌های پهپادی ایران برای نخستین بار برتری هوایی را از آمریکا در منطقه سلب کرده است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها