کد خبر: 666209
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با علی صوفی

دولت هر کاری دلش بخواهد می‌کند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای رئیسی چون بلد نیست بنابراین نمی داند یقه چه کسی را در کجا باید بگیرد یا چه کسی باید درباره چه موضوعی به او گزارش بدهد، لذا دائم با مسائل شعاری و دستوری برخورد می کند.

دولت هر کاری دلش بخواهد می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: عملکرد دولت سیزدهم بسیار تعجب همگان را برانگیخته است. این دولت هر شعاری می دهد نتیجه عکس می گیرد.

علی صوفی در گفتگو با نامه نیوز درباره عملکرد دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 آقای رئیسی شعارهایی داد و در نقد اقدامات دولت آقای روحانی صحبت هایی کرد که بر همان اساس از مردم رأی گرفت و رئیس جمهور شد بنابراین باید کارهای متفاوتی در طی این 16 ماه انجام می داد.

وی افزود: همین آقایانی که امروز در دولت آقای رئیسی مسئولیت دارند، در دولت گذشته دائم نقد می کردند که می شود اوضاع را به سامان کرد و اگر وضعیت معیشتی مردم بد است دلیلش تحریم ها نیست بلکه ناشی از سوءمدیریت و ایراد در سیاستگذاری ها است. آنها اینقدر این حرف را تکرار کردند که همه انتظار داشتند وقتی دولت آقای رئیسی بر سر کار آمد تمام سیاست های گذشته را تغییر دهد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت آقای رئیسی نتوانست هیچ کدام از سیاست های دولت قبل از خود را تغییر دهد، اظهار کرد: اگر هم اراده به انجام این کار داشت، سازوکار مناسبی تعریف نکرد و اساسا بلد نبود که چنین کاری کند. اعضای تیم دولت آقای رئیسی فاقد این مهارت هستند که بتوانند در مقابل گرانی، بیکاری، تورم و افزایش نرخ ارز تدبیر مناسبی از خود نشان دهند.

وی با بیان اینکه استانداران دولت سیزدهم عملکرد مناسبی ندارند، افزود: استاندار به عنوان رئیس شورای تأمین هر استان حافظ امنیت عمومی آن استان است اما شاهد آن هستیم که استانداران دولت آقای رئیسی نمی توانند اوضاع استان تحت مسئولیت خود را تدبیر کنند. الان همه نگاه ها به نیروی انتظامی است در حالیکه نیروی انتظامی یکی از 10 عضو شورای تأمین استان است.

صوفی با بیان اینکه قیمت همه کالاها رو به افزایش است، تأکید کرد: دولت نتوانسته وظایف ملی خود را انجام دهد؛ همه امور رهاشده است و مردم تکلیف خودشان را نمی دانند. شاهد هستیم که ارز یکدفعه ظرف یک روز 6 هزار تومان گران می شود، علتش هم این است که دولت پیش بینی کرده بود در فلان تاریخ به یک میزان درآمدی برسد اما محقق نشده بنابراین دولت به ارز متوسل شده است.

وی ادامه داد: دولت اساسا پاسخگو نیست و برای خودش هر کاری دلش بخواهد انجام می دهد، حتی تکالیف قانون بودجه را کنار می گذارد. برای همین می بینیم که به رغم تأکید قانون به افزایش حقوق بازنشستگان، سازمان برنامه و بودجه این کار را انجام نمی دهد، با وجودی که اعتبار ریالی آن را از خزانه می گیرد. هیچ کس هم نیست از این سازمان بازخواست کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای رئیسی چون بلد نیست بنابراین نمی داند یقه چه کسی را در کجا باید بگیرد یا چه کسی باید درباره چه موضوعی به او گزارش بدهد، لذا دائم با مسائل شعاری و دستوری برخورد می کند. او دستورهای غیرکارشناسی و عجیب می دهد مثلا طبق دستور آقای رئیسی باید تا پایان سال گذشته فقر مطلق از بین می رفت. در مجموع دولت آقای رئیسی هنوز همان مجموعه ناهماهنگ را کنار خود دارد و هیچ به فکر برنامه نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها