کد خبر: 666262
تاریخ انتشار :

واکنش متفاوت تعدادی از نمایندگان به حادثه تروریستی ایذه

ایسنا/ در ادامه واکنش ها به حادثه تروریستی در ایذه، تعدادی از نمایندگان مجلس خواستار برخورد قاطعانه دستگاه‌های قضایی و انتظامی با اغتشاشگران شدند.

واکنش متفاوت تعدادی از نمایندگان به حادثه تروریستی ایذه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عصر روز ۲۵ آبان ماه در یک حمله تروریستی به بازار مرکزی ایذه مردم، نیروهای بسیج و محافظان امنیت مورد تیراندازی قرار گرفتند.  در این حمله ۷ نفر شهید و ۱۰ نفر مجروح شدند.

طبق گفته صادق خلیلیان استاندار خوزستان با بیان اینکه ۱۱ نفر از عوامل تروریستی ایذه بازداشت شده اند گفت: یکی از آنها قصد داشت از طریق مرکز یکی از استان های شمال غربی از کشور خارج شود و با رفتن به اروپا خود را در واقع به کشورهای فرانسه یا آلمان برساند که دستگیر شد؛ ما خواسته ایم به استان ارجاع داده شود تا با همکاری همه افرادی که مسوول این کار هستند و افراد بازداشت شده پازل طراحی این جنایت در کشور که در واقع سردمداران آنها خارج از کشور هستند به خوبی پیگیری و عوامل به مردم معرفی شده و زوایای مختلف آن روشن شود.

از زمان وقوع این حادثه تروریستی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتشار مطالبی در صفحات شخصی خود در توییتر به این حادثه واکنش نشان دادند؛ این واکنش ها همچنان ادامه دارد که در زیر می خوانید:

محمدرضا احمدی نماینده رشت:

«ترورهای ⁧ایذه⁩ و اصفهان و شیراز محصول تفکر کسانی است که وقیحانه تحریم و شار به ملت ایران را مانند عوارض شیمی درمانی می‌دانند.

‌قطعا این دژخیمان در فردای خیالی براندازی خود هم جز توحش و کشتار و هتک حرمت نقشه‌ای برای ایران ندارند.»

زهره الهیان نماینده تهران:

«اقدام تروریستی دیشب در ⁧ایذه⁩ و ⁧اصفهان⁩ که باعث شهادت عزیزانمان شد، بسیار بزدلانه و ناجوانمردانه بود. دقیقا شبیه ترورهای دهه ۶٠ منافقین، با این تفاوت که این بار دلارهای نفتی پشتوانه این اقدامات تروریستی است.

‌هربار که دشمن از همراهی مردم نا امید می‌شود دست به اقدامات مسلحانه می‌زند.»

کیومرث سرمدی نماینده اسدآباد:

«جنایت ⁧ایذه⁩ و ⁧اصفهان⁩ را رقم زدند تا از مردم عزیزمان به دلیل عدم همراهی با اغتشاشات و اعتصابات انتقام بگیرند.این همان فتنه ای است که از سوریه ویرانه ساخت، ده‌ها هزار نفر را کشت و صدها هزار نفر را آواره کرد.

بزدلان از آرتین ها و آرشام ها و کیان ها هم کینه دارند. مظلومان مقتدری که خونشان دودمان دشمنان این مردم و اربابان کثیفشان را برباد خواهد داد.حمله وحشیانه به مردم و حافظان امنیت خط قرمز نظام است.»

عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده تهران:

«ترورهای کور زیر چتر اغتشاش، روش ⁧منافقین خبیث⁩ برای مصادره انقلاب اسلامی به نفع اربابشان آمریکا در دهه ۶۰ بود. ملت بزرگ ایران سرشان را به سنگ کوبید.

تروریستهای ⁧ایذه⁩ و ⁧اصفهان⁩ هم سرنوشتی جز این ندارند و اردوگاههای حقارت و اسارت در انتظار آمران آنهاست.»

مصطفی نخعی نماینده نهبندان و سربیشه:

«تسلیت به مردم ایران

‌تسلیت به ⁧ایذه قهرمان⁩

‌و لعنت بر ایادی کفر و داعش مسلکان آدم کش.»

علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز:

«ایذه تسلیت!

‌اقدامات ناجوانمردانه‌ی ⁧ضد انقلاب⁩ “عِبری-عربی" در به ⁧شهادت⁩ رساندن عدّه‌ای از هموطنانِ ⁧ایل بختیاری⁩ را به غیور مردان و زنان لُرزبان، تسلیت و تهنیت می‌گویم.»

سمیه رفیعی نماینده تهران:

«تاریخ تکرار می‌شود و ترورهای کور ⁧اصفهان⁩ و ⁧ایذه⁩ تکرار همان رفتارهای وحشیانه‌ دهه ۶۰ منافقینی است که برای رسیدن به اهداف خود حتی به روی مردم بی‌پناه هم اسلحه می‌کشند. صدای اعتراضات اصلاح‌خواهانه را باید شنید.

اما همانطور که تروریسم در همه‌ی جای جهان محکوم است، دستگاه‌های قضایی و انتظامی باید با قاطعیت با اغتشاشگران برخورد کنند.»

محمد رشیدی نماینده کرمانشاه:

«جنایت ⁧شاهچراغ⁩، ⁧ایذه⁩ و ⁧اصفهان⁩  و حمایت نخست وزیرسابق اسراییل ( نفتالی بنت) از اغتشاشگران و براندازان ، تردیدها را برطرف کرده است و اینک همه ما حتی معترضین !! باید مقابل  این تروریست های وطن فروش یکپارچه از ایران عزیز دفاع کنیم .»

محسن علیزاده نماینده سپیدان:

«جنایات تروریستی در ⁧ایذه⁩ و ⁧اصفهان⁩ نشان داد دشمن نقاب شنیع خود را کاملاً کنار گذاشته و آشکارا به ترور، شکنجه و ارعاب روی آورده است. مماشات با این جریان خطرناک به بهای سنگین از دست رفتن جان و مال و امنیت شهروندان ایرانی تمام خواهد شد.»

احمد نادری نماینده تهران:

«تفنگ‌هایی که دیشب در ایذه و اصفهان به‌روی مردم بی‌گناه آتش گشودند، نمونه‌هایی از سلاح های جنگی‌ست که در این دو ماه به کشور وارد کرده‌اند. ما با تیم‌های ترور مواجهیم که هدف‌شان تداوم خشم و خشونت و ارعاب و التهاب است.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها