کد خبر: 666297
تاریخ انتشار :

زمان آزمون خواص

یک فعال اصولگرا گفت: نمی توان از کنار موضوعات ملی و فراملی و مسائلی که امنیت ما متأثر از آن می شود ساده عبور کرد، معتقدم در این نوع موضوعات سکوت جایز نیست.

زمان آزمون خواص
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: به گفته سیدابراهیم رئیسی برخی از خواص مردود شدند چون در اوضاع کنونی سکوت کردند. حال این سئوال پیش می آید که چه کسی مصداق این صحبت رئیس جمهور بود؟

سیدمهدی هاشمی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره مصادیق خواص مردودشده از نگاه رئیس جمهور گفت: خواص در واقع نخبگان و خبرگان در بخش های مختلف اعم از صنفی، تخصصی و اعتقادی هستند که محل رجوع، احترام و اعتنا قرار می گیرند بنابراین باید درباره موضوعات مختلف نظر و موضع خودشان را اعلام کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره جنگ ترکیبی افزود: متأسفانه امروز دشمنان داخلی و خارجی نظام با تمام قوا پای کار آمدند و از همه ظرفیت های شان دارند استفاده می کنند بنابراین نمی توان از کنار موضوعات ملی و فراملی و مسائلی که امنیت ما متأثر از آن می شود ساده عبور کرد، معتقدم در این نوع موضوعات سکوت جایز نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: دشمن با سناریوهای مرکب در همه زمینه ها حتی در قالب شبه نظامی به میدان آمده تا فضای کشور را به هم بریزد و با از بین بردن وحدت و انسجام داخلی، امنیت کشور را دچار خدشه کنند که همچون ادوار گذشته شکست خواهند خورد اما با این وجود وقتی کشور با بحرانی مواجه می شود انتظاراتی از خواص وجود دارد.

وی افزود: خواص و افراد مرجع در زمان بحران -خواه طبیعی یا انسان ساز- باید جایگاه خود را حفظ کنند و نظرات خودشان را به جامعه عرضه بدارند. همواره شاهد بودیم که مراجع عظام تقلید در زمان بحران ها به صحنه می آیند و اظهارنظر می کنند، حالا این انتظار درباره خواص تأثیرگذار وجود دارد که با هدف بهبود اوضاع و خروج کشور از بحران به میدان بیایند و اعلام موضع کنند.

هاشمی یادآور شد: برخی فقط می نشینند تا دیگران در صحنه عمل خطایی مرتکب شوند، وقتی بازار انتقاد گرم شد تازه آنها ورود می کنند و به طرح انتقاد می پردازند. وقتی کسانی که به اصول، مبانی و ارزش های ملی و مذهبی بی اعتنا و بی توجه هستند می آیند و از همه ظرفیت شان برای تقابل با نظام استفاده می کنند چه طور می شود قبول کرد که در چنین اوضاعی افراد متدین، متعهد، متخصص و مورد احترام نسبت به تلاش دشمن برای بحران سازی در کشور و تهدید منافع ملی بی تفاوت باشند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها