کد خبر: 666362
تاریخ انتشار :

سفیر انگلیس برای چهارمین بار به وزارت خارجه احضار شد

سفیر انگلیس در تهران برای چهارمین بار ظرف دو ماه اخیر به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران در پی تعرض یک گروه خشونت طلب به ساختمان سفارت در لندن به وی ابلاغ شد.

سفیر انگلیس برای چهارمین بار به وزارت خارجه احضار شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در پی تهاجم یک گروه خشونت‌طلب به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و بی احترامی به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، سایمون شرکلیف سفیر انگلیس در تهران امروز (یکشنبه) ۲۹ آبان ماه به وزارت امور خارجه احضار شد.

این چهارمین بار ظرف دو ماه اخیر است که شرکلیف به وزارت خارجه ایران احضار می‌شود.

مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه در این ملاقات ضمن یادآوری تعهدات دولت بریتانیا مبتنی بر کنوانسیون‌های ۱۹۶۱ و 1963 وین درباره روابط دیپلماتیک و کنسولی، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران در خصوص ناکارآمدی پلیس در جلوگیری از وقوع این تهاجم تاسف‌بار را به وی ابلاغ کرد.

سفیر انگلیس ضمن ابراز تاسف از وقوع این تهاجم، گفت که مراتب را به لندن منعکس خواهد کرد و امیدوار است که در آینده شاهد وقوع چنین مسائلی نباشیم.

به گزارش فارس، ۱۸ مهر ماه و در پی تحریم انگلیس علیه چند مقام و یک نهاد جمهوری اسلامی ایران (پلیس امنیت اخلاقی) سفیر این کشور به وزارت خارجه ایران احضار شد. شرکلیف دوم مهر ماه هم در پی فضاسازی‌های مخرب رسانه‌های فارسی زبان مقیم لندن و ۱۳ مهر ماه نیز در پی مداخله جویی‌های مقامات این کشور درباره تحولات داخلی ایران به وزارت خارجه احضار و اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شده بود.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها