کد خبر: 666492
تاریخ انتشار :

خبر جدید مجلس از آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی

خانه ملت/ رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی با اشاره به اهمیت آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشورمان در این کشور در مکالمه تلفنی خود با همتایش، گفت: رئیس گروه دوستی پارلمانی کره‌جنوبی و ایران از تلاش‌های مجدانه خود برای پیگیری این موضوع علیرغم موانع موجود، خبر داد.

خبر جدید مجلس از آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روح الله متفکر آزاد با اشاره به گفتگوی تلفنی امروز خود با «کیم جونگ او» رئیس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی و ایران، گفت: در این مکالمه ارزشمند درباره مسائل مختلف فی مابین دو کشور صحبت شد و تفاهم داشتیم که روابط ایران و کره جنوبی باید به دوران خوب خود بازگشته و روابط گرم گذشته آن حفظ شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و اولویت آن در حوزه روابط با این کشور، گفت: رئیس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی و ایران در این مکالمه تلفنی از تلاش‌های مجدانه خود برای پیگیری آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در این کشور، علیرغم موانع موجود، خبر داد.

وی ادامه داد: همچنین در این گفتگو، وضعیت فعلی روابط دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و وی اقدامات تروریستی اخیر در کشورمان به خصوص ماجرای حمله به حرم شاهچراغ(ع) و ایذه را به مجلس، دولت و ملت ایران تسلیت گفت. من نیز تأکید کردم که ما کشورهایی که آرامش و ثبات ایران را می خواهند و ابراز همدردی می کنند را کشور دوست می دانیم.

متفکرآزاد در ادامه با اشاره به بخش دیگری از گفتگوهای خود با همتای کره جنوبی‌اش درباره تحولات داخلی و بین المللی، یادآور شد: در این مکالمه گسترش همکاری های تجاری و همکاری ها در سازمان های بین المللی مورد تأکید دو طرف بود که امیدواریم این گفتگوی تلفنی به روابط دوستانه دو کشور کمک کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی در انتها خاطرنشان کرد: در پایان این مکالمه، دو طرف از یکدیگر برای حضور در ایران و کره‌جنوبی دعوت متقابل به عمل آوردیم تا از نزدیک مذاکرات ویژه تری برای گسترش همکاری ها داشته باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها