کد خبر: 666506
تاریخ انتشار :

تحکیم روابط تهران و ایروان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان بر تحکیم روابط تهران با ایروان و اهمیت استان مرزی «سیونیک» تاکید کرد.

تحکیم روابط تهران و  ایروان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«آنا وارداپتیان» دادستان کل ارمنستان روز سه شنبه با «عباس بدخشان ظهوری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و هیات همراه او دیدار کرد.

 وارداپتیان در سخنان خود همکاری بین نیروهای انتظامی دو کشور را بسیار ارزشمند دانست و اطمینان داد که این روابط دوجانبه گسترش خواهد یافت و به کیفیت جدیدی می‌رسد.

سفیر ایران نیز به نوبه خود از فرصت دیدار با دادستان کل  ارمنستان تشکر کرد و اظهار داشت که پیوندهای تاریخی و فرهنگی محکم ۳۰۰۰ ساله ایران و ارمنستان بستر مناسبی برای توسعه روابط در همه جهات است. سفیر  جمهوری  اسلامی ایران در این دیدار تاکید کرد که روابط با ارمنستان در اولویت قرار داد.

وی بر اهمیت استان «سیونیک» در ارمنستان برای ایران تاکید کرد و اظهار داشت:«هیچ کشوری نباید آرزویی برای این استان داشته باشد».

طرفین همچنین شماری از موضوعات مورد علاقه دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند که مربوط به استرداد زندانیان و حمایت حقوقی در پرونده‌های جنایی و غیره بود.

حسین امیرعبداللهیان و «آرارات میرزویان» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان  چندی قبل در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه قفقاز گفت‌وگو کردند. 

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از رایزنی‌ها و مشورت‌های دوره‌ای دو کشور، بر پیگیری توافقات دوجانبه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و آموزشی تاکید کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی موضع تهران را درباره آخرین تحولات قفقاز، عدم‌ پذیرش هرگونه تغییر در مرزها و ژئوپولیتیک منطقه خواند و افزود: «جمهوری اسلامی ایران قویا معتقد است که  اختلافات کشورها باید از طریق مذاکره و گفت‌وگوی سیاسی درون منطقه حل و فصل شود». 

آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان نیز با اشاره به جایگاه تاریخی ایران در تحولات قفقاز از روند رو به رشد همکاری‌های دوجانبه ابراز خرسندی کرد و افزود: شتاب مناسبات ایران - ارمنستان به تحکیم و تقویت همکاری‌ها و همبستگی بین دو کشور و منطقه کمک خواهد کرد.

آخرین خبر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها