کد خبر: 666509
تاریخ انتشار :

تحلیل سرمربی الشحانیه از دیدار ایران- انگلیس

سرمربی ایرانی تیم الشحانیه قطر که از نزدیک نظاره گر دیدار تیم ملی در برابر انگلیس بود، معتقد است، علت شکست ایران مسایل فنی به خصوص ترکیب تیم ملی بود.

تحلیل سرمربی الشحانیه از دیدار ایران- انگلیس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سعید یونسی در تحلیل این دیدار می گوید: همه به خوبی پیش از شروع بازی متوجه شدند، کارلوس کی روش یک ترکیب کاملا دفاعی و ناهماهنگ را راهی میدان کرده است. تنها یکی دو مهره تهاجمی در زمین داشتیم. از جمله مهدی طارمی. وینگرها ما اصلا نتوانستند در انتقال توپ به مهدی طارمی موفق عمل کنند. وقتی تیمی با 7 بازیکن دفاعی وارد میدان می شود، مشخصا مهاجمش در زمین تک و تنها می شود. در زمین حریف که هیچ، در زمین خودمان هم نتواستیم تاکتیک پرسینگ را به نمایش بگذاریم. اما در نقطه مقابل انگلیس با اجرای این تاکتیک نبض بازی را در دست گرفت و هر کاری دلش می خواست انجام داد. آنهم با یک بازیکن 19 ساله. خط دفاعی تیم ملی کاملا ناهماهنگ بود و بیشتر از تصور بازیکنان حریف به آنها فضا داد.

سرمربی الشحانیه قطر ادامه می دهد: مدافعان ما به نظر نمی رسد در یک بازی دوستانه هم کنار هم بازی کرده باشند. آنها کاملا ناهماهنگ بودند. ترکیب تیم ملی در بازی با اروگوئه مشخصا بهتر بود و معلوم نشد به چه دلیلی این ترکیب این همه تغییر کرد! به نظر می رسد تیم ملی از نظر ذهنی و حتی بدنی آمادگی حضور در این بازی را نداشت. من عادت دارم بعد از حضور در ورزشگاه هر چند دقیقه جای خود را تغییر دهم تا به عنوان مربی از زوایای مختلف بازی را تماشا کنم و چیزهای جدیدی یاد بگیرم. از هر زوایه که مسابقه را نگاه می کردم انگار مصاف یک تیم حرفه ای با یک تیم آماتور بود!  شاید مصدومیت علیرضا بیرانوند یک شوک به تیم ملی بود اما ناهماهنگی مدافعان تیم ملی تنها یک دلیل فنی داشت و قابل توجیه نیست. آنها در کنار هم بازی نکرده بودند و کاملا ناهماهنگ بودند. دیدید که این قدر بازیکنان ایران ساده بازی می کردند که انگلیسی ها خیلی خونسرد هر کاری که دلشان می خواست انجام می دادند. این تیم بیشتر روی کناره ها و با ارسال ها به گل می رسد؛ کما اینکه در بازی با ایران این کار را انجام داد اما آنقدر به انگلیس فضا دادیم که در این بازی تبدیل به یک تیم خوب در زمینه پاس های زمینی تبدیل شده بود.

سعید یونسی در خصوص ناراحتی ساوتگیت در پایان بازی گفت: او با وجود این نتیجه ناراحت بود چون ایران دو بار به گل رسیده بود و معتقد بود این دو گل می تواند در بازی با آمریکا و ولز نگران کننده باشد. البته باز هم می خواهم در مورد مسایل فنی این دیدار صحبت کنم. ما نقطه قوتی در این دیدار نداشتیم. فاصله بین هافبک ها و مهدی طارمی خیلی زیاد بود و جالب اینجا بود با حضور 7 بازیکن دفاعی در زمین ما اصلا مبارزه ای برای گرفتن توپ انجام نمی دادیم و اگر هم موفق به تصاحب توپ می شدیم برنامه ای برای انتقال نداشتیم! به واقع بازیکنی که صاحب توپ می شد، اصلا نمی دانست توپ را باید به کدام بازیکن بسپارد و در کدام مسیر حرکت کند. برخی می گویند جو حاکم بر استادیوم موجب ایجاد مشکل روحی و روانی برای بچه ها شده بود و به این دلیل شکست خوردند اما من در استادیوم بودم. انتقاد به عملکرد تیم ملی در دقایق پایانی بود و دیگر کار از کار گذشته بود. در ابتدای بازی و در جریان بازی تماشاگران تیم ملی را تشویق می کردند. به نظر من باید علت شکست را در مسایل فنی و اشتباهات کارلوس کی روش در ترکیب و چینش تیم جستجو کنیم و کاری جز این خطا و خود فریبی است.

سرمربی تیم الشحانیه صحبت های خود را در مورد دیدار ایران – انگلیس این گونه پایان برد: ترکیب تیم ملی را که دیدم خیلی تعجب کردم. به خصوص در خط دفاع. ما در خط دفاعی محمد حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده را داشتیم که در قطر مشغول بازی هستند و به شرایط بازی در شهر دوحه  آشنا هستند و مشخص نیست به چه دلیلی با وجود آمادگی و انجام این  همه بازی در مقدماتی جام جهانی به یکباره نیمکت نشین شدند و بازیکنانی بازی کردند که حتی در بازی های دوستانه هم درکنار هم بازی نکرده بودند. دو بازی دیگر باقی مانده است و شایسته نیست من از نظر روحی و روانی از بازیکنان اسم ببرم.  اما 5 – 6 بازیکن شایسته حضور در ترکیب تیم ملی نبودند که اگر در بازی های آتی تغییر نکنند تیم ملی باز هم با چالش مواجه می شود. از همه مهمتر نباید در بازی با انگلیس این همه مهره دفاعی به میدان می فرستادیم. بازیکنان تیم ملی به یقین وقتی ترکیب تیم ملی را دیدند، دچار ترس و وحشت شدند. در صورتی که اگر چند مهره تهاجمی در ترکیب تیم ملی به میدان می آمد ایران می توانست در گردش توپ موفق تر عمل کند و دست به حمله بزند و این یعنی کاستن از فشار حملات انگلیس. من بازی آمریکا و ولز را هم از نزدیک دیدم و امیدوارم تیم ملی در این دو دیدار با ترکیب و چینش بهتری وارد میدان شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها