کد خبر: 666589
تاریخ انتشار :

انگلیس: روی مذاکرات هسته‌ای متمرکز هستیم

سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت: دولت این کشور برخلاف مواضع ادعایی واشنگتن و برلین همچنان روی مذاکرات درباره ازسرگیری اجرای کامل برجام متمرکز است.

انگلیس: روی مذاکرات هسته‌ای متمرکز هستیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سخنگوی ریشی سوناک که طبق رویه‌های مرسوم دفتر نخست‌وزیری خواست نامش فاش نشود، این مطلب را در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه‌های خارجی و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مطرح کرد که پرسید آیا تمرکز دولت انگلیس از مذاکرات وین، با توجه به موضع‌گیری‌های اخیر آمریکا و آلمان تغییر کرده است؟

وی پاسخ داد: «نه موضع انگلیس در این زمینه تغییری نکرده است. ما همچنان معتقدیم که یک توافق پایدار از ماه مارس روی میز است که می‌تواند ایران را به اجرای کامل تعهداتش در برجام برگرداند.»

مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از ماه‌ها گفت‌ وگوهای فشرده در وین به مرحله‌ای رسیده است که چنانچه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف نقض کننده برجام مطالبات منطقی ایران و الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکاء را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد.

تجربه ماه‌ها مذاکرات صورت گرفته در وین ثابت کرد که دولت جو یابدن به‌رغم ادعای دیپلماسی در قبال ایران دربرابر مشکلات داخلی و فشار صهیونیست‌ها قادر به تصمیم‌گیری برای بازگشت به توافق هسته‌ای نیست. قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما گام آخر در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

سخنگوی ریشی سوناک به خبرنگار ایرنا در لندن گفت: «ما به بررسی گام‌های بعدی درباره توافق هسته ای ایران با شرکای خود ادامه می‌دهیم و با آن‌ها برای پرداختن به رفتار ایران از جمله غنی‌سازی اورانیوم همکاری می‌کنیم. »

سخنگوی سوناک در پاسخ به سووال دیگر ایرنا درباره گروهک تروریستی منافقین و اینکه چرا علیرغم سابقه جنایت‌های این گروه در ایران، آمارهای ساختگی آن‌ها درباره حوادث اخیر مورد استناد نمایندگان مجلس انگلیس قرار می‌گیرد پاسخ روشنی ارائه نداد. او این پرسش را با فهرست سازمان‌های تروریستی انگلیس مرتبط دانست که نام سازمان مجاهدین در سال ۲۰۰۹ به واسطه فشارهای سیاسی از این فهرست حذف شد.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس پاسخ روشنی درباره قطعنامه جز تکرار موضع دولت لندن در اختیار نداشت و ادعا کرد که ریشی سوناک در سفر اخیر به اوکراین، پهپادهای ادعایی ساخت ایران را مشاهده کرده است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها