کد خبر: 666613
تاریخ انتشار :

پشت‌پرده سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر جدید عراق به ایران

فارس/ منابع آگاه رسانه‌ای عراق، امروز (پنجشنبه) از سفر قریب‌الوقوع «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق به ایران، ترکیه و عربستان سعودی خبر دادند.

پشت‌پرده سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر جدید عراق به ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر جدید عراق، دوشنبه پیش در نخستین سفر رسمی خارجی خود به اردن سفر کرد. عبدالله دوم شاه و حسین بن عبدالله، ولی‌عهد اردن از وی در فرودگاه نظامی «مارکا»  استقبال کردند که این موضوع توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. در مراسم استقبال همچنین «بشر الخصاونه» نخست‌وزیر اردن و «ایمن الصفدی» وزیر خارجه این کشور نیز حضور داشتند. توسعه روابط اقتصادی و رایزنی درباره پرونده‌های منطقه‌ای از  اهداف این سفر عنوان شد.

امروز رسانه‌های عراقی اعلام کردند که نخست‌وزیر جدید عراق بزودی، همزمان با برگزاری نشست کشورهای عربی با چین در عربستان سعودی، به این کشور سفر خواهد کرد. 

منابع غیررسمی همچنین اعلام کردند که السودانی که روز گذشته در دومین سفر خارجی خود در پست نخست‌وزیری به کویت سفر کرده، در چارچوب سفرهای منطقه‌ای خود، احتمالا بزودی به ایران و ترکیه سفر خواهد کرد و پرونده حملات مکرر این دو کشور علیه تروریست‌ها در منطقه کردستان عراق را پیگیری خواهد کرد. 

نخست‌وزیر عراق چند روز پیش در گفت‌وگو با رئیس‌ منطقه کردستان عراق، ضمن بررسی پرونده امنیت مناطق مرزی عراق  و بر همکاری برای حفظ حاکمیت عراق و مخالفت با تجاوزات مکرر و نیز تلاش برای ممانعت از استفاده از خاک عراق به عنوان سکویی برای تجاوزات علیه هر یک از کشورهای همسایه تأکید کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها