کد خبر: 666863
تاریخ انتشار :

تیم ملی آرژانتین یک مسی رزرو دارد!

ضربه انزو فرناندز به دروازه مکزیک، یکی از زیباترین گل‌های این دوره جام‌جهانی بود؛ بازیکنی که با یک قوس استثنایی، توپ را به تور دروازه حریف رساند.

تیم ملی آرژانتین یک مسی رزرو دارد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کمی قبل‌تر در مسابقه ایران، علی‌ قلی‌زاده نیز چنین ضربه‌ای زده بود اما انزو به اندازه او بدشانس نبود و توپش از خط دروازه عبور کرد. جدا از زیبایی، این گل برای آلبی‌سلسته مهم نیز بود؛ چراکه آنها برتری شکننده‌ای روبه‌روی حریف داشتند و هر لحظه ممکن بود شانس رسیدن به برد را از دست بدهند. انزو اما با یک ضربه به‌موقع و مهارنشدنی، تیر خلاص را به مکزیک زد تا آرژانتین نخستین بردش را در جام به‌دست بیاورد.

این تعویض طلایی لیونل اسکالونی برای آلبی‌سلسته بود؛ یک تعویض درخشان برای اینکه آرژانتین در فاز حمله تقویت شود و همچنان به تهاجمی بازی‌کردن مقابل مکزیک ادامه بدهد.

انزو در 21‌سالگی، پتانسیل تبدیل‌شدن به یکی از بهترین بازیکنان فوتبال آرژانتین را دارد. او فوتبال را در سن بسیار پایین شروع کرد و وقتی به باشگاه ریورپلاته رفت و نخستین قرارداد را با این تیم بست، فقط 5سال سن داشت. انزو حدود 13سال برای ریور بازی کرد و در رده‌های سنی مختلف این باشگاه درخشید تا اینکه سرانجام توانست به تیم اصلی راه پیدا کند. او در دومین فصل بازی برای تیم اصلی ریور، 10گل زد و عالی ظاهر شد و همین تابستان مورد توجه بنفیکا قرار گرفت و به این باشگاه رفت. انزو این فصل 24بار برای تیمش بازی کرده و عملکردی فراتر از حد انتظار داشته است.

اواخر سال2021، لیونل اسکالونی، انزو را برای 2دیدار حساس مقدماتی با برزیل و اروگوئه به تیم ملی دعوت کرد. این بازیکن اما نخستین بازی‌اش را مدتی بعد در جدال با هندوراس پشت سر گذاشت. پدیده جوان آرژانتینی‌ها در فهرست 26نفره برای جام‌جهانی قرار گرفت و نخستین گل ملی‌اش را به زیباترین شکل ممکن به ثمر رساند. حالا دیگر بعید است بخشی از فهرست ابتدایی آرژانتین برای دیدار سوم مرحله گروهی با لهستان نباشد. 

او یک هافبک میانی با خصوصیات بسیار تهاجمی است. در شرایطی که غیبت بازیکنان خلاق در میانه زمین این تیم احساس می‌شود، حضور این بازیکن برای تیم بسیار کلیدی خواهد بود. انزو یک پاسور ذاتی است و بازیکن بسیار باهوشی نیز به‌نظر می‌رسد. حرکات بدن او با توپ نیز در نوع خودش جالب هستند. با این کیفیت، شانس زیادی برای فیکس‌شدن در تیم ملی در دیدارهای بعدی خواهد داشت. او همیشه تیم را به جلو می‌برد و این درست همان چیزی است که تیم اسکالونی به آن نیاز دارد. 

اتفاق بزرگ‌‌تر برای این بازیکن اما شاید رفتن به یکی از غول‌های اروپایی باشد. انزو فقط 21سال ‌دارد و از شانس خوبی برای پیوستن به تیم‌های بزرگ‌تر برخوردار است. خانواده انزو علاقه زیادی به فوتبال داشتند. آنها اسم پسرشان را از انزو فرانچسکولی با سابقه برد 3دوره از کوپا آمه‌ریکا گرفتند. حالا همین پسر یک فوتبالیست درخشان شده و خیلی زود در جام‌جهانی هم بازی کرده است. اگر او بتواند قهرمان این دوره جام شود، در 21سالگی تجربه‌ای تکرارنشدنی در دنیای فوتبال به نام خودش ثبت خواهد کرد. 

فرناندز هنوز در ابتدای راه است و ‌کارهای بزرگی برای انجام‌دادن در زمین فوتبال دارد. او با این کیفیت می‌تواند برای سال‌ها در ترکیب آرژانتین بازی کند و تجربه‌های شیرین زیادی را نیز به‌دست بیاورد. انزو یک فوتبالیست مستعد به‌نظر می‌رسد؛ فوتبالیستی که می‌تواند سرنوشت هر مسابقه‌ای را تغییر بدهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها