کد خبر: 666869
تاریخ انتشار :

شرط وزارت کشور برای تایید مجامع عمومی احزاب

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: تعداد اعضای حاضر در مجمع عمومی احزاب نباید کمتر از۳۰۰ نفر باشد.

شرط وزارت کشور برای تایید مجامع عمومی احزاب
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عبدالله مرادی در نشست خبری امروز خود اظهار کرد: امروز نهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را برگزار کردیم و  دستورکارهای متعددی در این جلسه بررسی شد. از جمله موضوعات بررسی شده در جلسه امروز برگزاری مجمع عمومی حزب اراده ملت بود که برگزاری مجمع این حزب بررسی و تایید شد. دستور کار بعدی جلسه امروز درخواست تأسیس حزب در استان اصفهان با عنوان جمعیت مطالبه‌گران عدالت‌خواه بود که بررسی شد و پس از اصلاحاتی در اساسنامه و مرامنامه با تأسیس این حزب موافقت شد.

وی در ادامه بیان کرد: موضوع دیگر جلسه بحث فعالیت جبهه‌های سیاسی در کشور بود. جبهه‌های سیاسی با عضویت احزاب قانونی و اطلاع رسانی به کمیسیون ماده ۱۰ آن احزاب قادر به فعالیت هستند. ما در جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که عناوین و مواردی وجود دارد که بعضاً مشابه هستند و به اطلاع کمیسیون ماده ده احزاب هم نرسیده است که مقرر شد که این مسأله مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته و گزارش  آن به کمیسیون ماده ده ارسال شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در ادامه به آغاز به کار دوره هشتم خانه احزاب اشاره کرد و اظهارکرد: به تازگی شاهد آغاز به کار دوره جدید فعالیت هیات رییسه خانه احزاب بودیم و نشست خوبی به این مناسبت  میان وزارت کشور و خانه احزاب برگزار شد. در این جلسه رویکرد دولت درخصوص نشاط سیاسی و رونق فعالیت احزاب به دوستان در خانه احزاب منتقل شد. از نظر وزارت کشور حمایت از خانه احزاب و رشد فعالیت‌های خانه احزاب به لحاظ اینکه می‌تواند گفت‌وگو های میان احزاب را جریان انداخته و پررنگ کند یکی از جلوه‌های رونق فعالیت احزاب خواهد بود. مسأله دیگر نوع حمایت‌ها از احزاب بود که یکی از موارد آن بحث حمایت یارانه ای از خانه احزاب است که در ادامه تقویت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:  ما به زودی پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی برگزاری تجمعات و راهپیمایی های قانونی را به خانه احزاب ارایه خواهیم کرد و از مشورت آنها در یک کارگروه مشترک بهره خواهیم برد.

مرادی با توصیه به احزاب برای برگزاری منظم جلسات و کنگره های خود اظهار کرد: مجامع عمومی احزاب با حضور نصف به اضافه یک اعضای حزب رسمیت می باید اما اگر این حد نصاب بدست نیامد باید جلسه دیگری برگزار شود که دیگر این حد نصاب نیاز نیست، ولی تعداد اعضای حاضر در مجمع عمومی هم نباید کمتر از۳۰۰ نفر باشد.

وی در پایان گفت: وزارت کشور دنبال توانمندسازی احزاب است اما برخی احزاب هم محدود بوده و ظرفیت سیاسی و اجتماعی ندارند که پس از اجرای قانون کردید احزاب از سال۹۵ آنها دیگر نتوانستند به فعالیت خود ادامه دهند. یارانه احزاب براساس شاخص های مانند تعداد دفاتر استانی، داشتن رسانه، فعالیت در فضای مجازی و فعالیت منظم به احزاب تعلق می گیرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها