کد خبر: 666959
تاریخ انتشار :

جعفر قنادباشی

لابی‌های مخفی اسرائیل با ماکرون، سوناک و بایدن علیه ایران

جعفر قنادباشی گفت: صیهونیست‌ها کوشیدند اعراب را متقاعد کنند که یک‌بار دیگر هزینه آزمایش براندازی در ایران را پرداخت کنند. غربی‌ها هم با فشارهای صهیونیست‌ها پذیرفتند که هجمه‌ای جدید را علیه ایران آغاز کنند.

لابی‌های مخفی اسرائیل با ماکرون، سوناک و بایدن علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: غربی‌ها با همه ابزارهایشان سعی می‌کنند جمهوری اسلامی را تحت شدیدترین فشارها قرار دهند؛ از سوءاستفاده از نهادهای بین‌المللی مانند شورای حکام و شورای حقوق بشر سازمان ملل گرفته تا حمایت از اعتراض‌های داخلی ایران و البته اتهام‌زنی‌های پی‌درپی مانند حمایت ایران از روسیه با فروش پهباد در جنگ با اوکراین اما هدف آنها از چنین فشارهای بی‌سابقه‌ای چیست؟

جعفرقنادباشی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «غربی‌ها در بررسی‌های خودشان به این نتیجه رسیدند که توافق نهایی را امضا کنند و مذاکرات به نتیجه برسد. خودشان هم می‌گفتند که به توافق نزدیک شده‌ایم و ما هم همین را می‌گفتیم و درست بود و شرایطی پیش آمده بود که  در یک‌قدمی قرار داشتیم اما غربی‌ها بررسی کردند که نتایج توافق چه خواهد بود و فهمیدند که نتیجه مذاکرات بر شرایط مختلف مانند مسئله فلسطین، لبنان، قیمت نفت، اوکراین و مسائل دیگر اثر می‌گذارد و دریافتند که در تمام ابعاد توافق احیای برجام به نفع ایران خواهد شد. مسئله دیگر روشن‌شدن موتورهای اسرائیلی بود. صیهونیست‌ها کوشیدند اعراب را متقاعد کنند که یک‌بار دیگر هزینه آزمایش براندازی در ایران را پرداخت کنند. غربی‌ها هم با فشارهای صهیونیست‌ها پذیرفتند که هجمه‌ای جدید را علیه ایران آغاز کنند. در این بین موضوع فوت خانم مهسا امینی پیش آمد و آنها شانس خود را با عزم بسیار جدی پیش گرفتند. نشانه محکمه‌پسند که برای اهل خرد نشانه روشنی است، حجم بسیار بالای توئیت‌ها و پست‌های اینستاگرامی و البته هجمه‌های بی‌سابقه دو شبکه بی‌بی‌سی فارسی و اینترنشنال بود که روشن می‌کند این اعتراضات با طراحی غربی‌ها رخ داد».

او ادامه داد: «غربی‌ها بر مطالبات نوجوانان و قومیت‌ها شدند. سوار بر شکاف‌های مذهبی و احساسات پاک جوانان شدند تا اقشار مختلف ملت اعم از کارمندان، کسبه، دانشجویان و دیگر اقشار را وادار به مشارکت در اعتراضات کنند که تا کنون موفق نشده‌اند».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «به موازات فاز دیپلماسی را هم در دستور کار دارند که ایران با فشاری که بر روی خود می‌بیند عقب‌نشینی کند. البته که آنها شکست خوردند و دیدند که ایران اهل عقب‌نشینی نیست. اکنون لابی‌های مخفی و گسترده صهیونیست‌ها روی ذهن ماکرون، نخست وزیر انگلیس و بایدن کار می‌کنند تا جبهه‌ای علیه ایران تشکیل دهند. همه اینها به هم مربوط است و نکته جالب آن است که آنها که بارها این آزمایش براندازی را کرده بودند با تحریک صهیونیست‌ها و پول سعودی بار دیگر آزمایش کردند که بار دیگر شکست خوردند. حتما منافع غربی‌ها در تمام جهان متأثیر از شکست اخیرشان می‌شود. ما مردم عاقلی داریم که به صف ناآرام‌کنندگان جامعه نپیوستند و همین عامل باعث شکست غربی‌ها شد».

قنادباشی در پایان گفت: «زمانی موضع آنها در حوزه دیپلماسی تغییر کند که مطمئن شوند که توان براندازی در ایران وجود ندارد. آنها انواع شیوه‌ها را به کار گرفتند و می‌دانند جنگ هم برایشان بسیار مضر خواهد بود. به محض اینکه از براندازی کاملا ناامید شوند به همان شرایط پیش از اعتراضات برمی‌گردند و بازهم خواستار مذاکره می‌شوند. اگر تحریم‌ها را بردارند ما هم غنی‌سازی‌ را کاهش می‌دهیم اما در بحث‌های دیگر که باید به غربی‌ها پاسخ دهیم، حتما پاسخ می‌دهیم اما مسیر ما ادامه جدال نیست. ما خواستار این هستیم که تحریم‌ها را بردارند و در این صورت ما هم به تعهدات برجامی متعهد خواهیم بود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها