کد خبر: 667100
تاریخ انتشار :

در سفر رئیس هلال‌احمر به عراق مطرح شد؛

همکاری ایران و عراق در حوزه دیپلماسی سلامت افزایش می‌یابد

رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق گفت: تلاش داریم تا با تکمیل هرچه سریع‌تر بیمارستان امام علی(ع) در نجف و استقرار متخصصان و کادر درمان مجرب، گره‌گشای مشکلات درمانی زائران در عراق باشیم.

همکاری ایران و عراق در حوزه دیپلماسی سلامت افزایش می‌یابد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ دکتر پیرحسین کولیوند گفت: ایران و عراق در راهپیمایی اربعین حسینی همکاری خوبی داشتند، امنیت مراسم نیز به‌خوبی برقرار  بود اما تشکیل جلسات مستمر، برنامه ریزی و پیگیری مجدانه برای خدمت رسانی به زائران اربعین در سال آینده از همین الان بسیار با اهمیت است.

وی افزود: هدف جمعیت هلال احمر این است که نواقص را برطرف‌ کند تا هر سال خدمات بهتری در اربعین به زائران ارائه شود. از سوی دیگر تلاش می‌شود تا در این عرصه از خدمات فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر نیز استفاده کنیم تا یک مشارکت همه‌جانبه برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: این جمعیت علاوه بر خدمت رسانی به زائران ایرانی در خدمت زائران عراقی بوده و بسیاری‌ از آن‌ها را نیز درمان کرده است. مساله بهداشت و درمان امری ضروری است و بر همین اساس بیمارستان امام علی (ع) در نجف اشرف ساخته شده است. تلاش می‌شود تا این بیمارستان هر چه سریع‌تر تکمیل شده و به مردم و زائران خدمت رسانی کند.

وی افزود: هلال احمر در تلاش است تا با راه اندازی بیمارستان امام علی (ع) متخصصین و کادر درمان مجرب را برای خدمت رسانی به زائران در محل مستقر کند. هدف ما گره گشایی از کار مردم است و باید در این مسیر موانع برطرف شود.

کولیوند تصریح کرد: هم افزایی باید میان ایران و عراق بیشتر شود تا تمامی‌بخش‌های بیمارستان نجف هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود. هلال‌احمر آماده است تا در زمینه‌های امداد و نجات و علمی و آموزشی نیز با عراق همکاری داشته و تجربیات خود را در اختیار همکاران عراق قرار دهد. امروز این ظرفیت وجود دارد تا در حوزه دیپلماسی سلامت نیز همکاری مضاعفی انجام شود تا ملت‌های ایران و عراق در تمامی زمینه‌ها کنار یکدیگر قرار گیرند.

ضرورت همکاری ایران و عراق در حوزه‌های امداد و نجات، پزشکی و علمی

فرمانده حشدالشعبی در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر بر ضرورت همکاری در حوزه‌های‌ امداد و نجات، پزشکی و علمی‌ تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ فالح الفیاض، فرمانده حشدالشعبی در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری‌اسلامی ایران با قدردانی از تلاش های هلال احمر در خدمت رسانی به زائران اربعین گفت: مردم ایران و عراق همدلی و پیوند بی‌نظیری دارند که در مراسم اربعین نمود پیدا می‌کند. بی شک اگر مردم به میدان نمی آمدند، برگزاری چنین مراسم باشکوهی غیرممکن بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی افزود: روحیه جهادی، میراث شهداست که برای ما باقی مانده و ما با تاسی به این عزیزان، راه آن‌ها را ادامه خواهیم داد. بر همین اساس آماده همکاری کامل با هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هستیم تا موانع راه‌اندازی بیمارستان امام علی (ع) رفع شود و در سریع‌ترین زمان ممکن به مردم خدمت‌رسانی کند.

فالح الفیاض خاطرنشان کرد: عراق این آمادگی را دارد تا در زمینه‌های دیگر نیز با هلال احمر ایران همکاری داشته باشد تا یک پوشش خوب امدادی و بهداشتی و درمانی برای زائران و مردم فراهم شود. بیمارستان امام علی (ع) این ظرفیت را دارد تا محل همکاری پزشکان ایرانی و عراقی باشد و تجربیات طرفین به خوبی در اختیار درمان مردم قرار گیرد.

وی افزود: ما قدردان شهدا هستیم و اگر شهدا نبودند امروز نمی‌توانستیم با آرامش و در امنیت به زائران خدمت رسانی کنیم.

فرمانده حشدالشعبی تصریح کرد: نظام سلامت عراق نیازمند همکاری و تعامل با دانشگاه‌های ایران است تا در حوزه‌های پزشکی و علمی‌پروژه‌های مشترک انجام شود. دو ملت از نظر دینی و فرهنگی اشتراکات زیادی دارند که می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

در پایان وی از جمعیت هلال احمر جمهوری‌ اسلامی‌ ایران خواست تا با کمک به انتقال تجارب خود به کشور عراق این همکاری‌های دوجانبه گسترش پیدا کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها