کد خبر: 667594
تاریخ انتشار :

لیواکوویچ رکورد تاریخ کرواسی را شکست

نمایش درخشان دومینیک لیواکوویچ، دروازه‌بان تیم ملی کرواسی، بار دیگر موجی از تحسین را برای او به همراه داشته است.

لیواکوویچ رکورد تاریخ کرواسی را شکست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تیم ملی کرواسی روز گذشته بار دیگر با درخشش دومینیک لیواکوویچ موفق شد برابر تیم ملی برزیل به پیروزی برسد و راهی مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر شود.

او چه می‌خورد و چطور این همه قدرت و انرژی دارد؟ این سوالی است که گزارشگر کروات در جریان این بازی مطرح کرد. بنابراین نوبت ماست که به این سوال پاسخ بدهیم: او روز جمعه برزیلی‌ها را از منو انتخاب کرد و اشتهای خوبی هم داشت.

او برای پیش غذا از وینیسیوس جونیور استفاده کرد و برای دسر نیز دو بار نیمار را سفارش داد. غذای اصلی نزدیک به دقیقه 48 این بازی سرو شد، زمانی که بار دیگر سر و کله وینیسیوس پیدا شد و گواردیول هم کمی پیش از آن نتوانسته بود خطر را رفع کند.

نیمار بار دیگر در دقیقه 55 تلاشش را کرد اما دروازه‌بان ما باز هم توانایی‌اش را نشان داد تا باعث تعجب این ستاره برزیلی شود که بارها ویژگی‌هایش را در زمین بازی به نمایش گذاشته بود.

حتی لوکاس پاکتا و آنتونی هم شانس‌شان را امتحان کردند و رودریگو نیز گزینه خوبی از منو برای ضربات پنالتی بود. پس از درخشش در پنالتی‌ها بود که خبر استعفای تیته به عنوان سرآشپز اصلی آشپزخانه برزیلی‌ها آمد.

برونو پتکوویچ، زننده تک گل کرواسی در جریان بازی، پس از پایان این دیدار گفت:« لیواکوویچ باعث شده است که کار برای همه بازیکنان آسان‌تر باشد چون خیال همه از دفاع راحت است.»

لیواکوویچ در نهایت موفق شد یازده مهار در این بازی داشته باشد که هفت مورد آن واکنش به توپ‌هایی بود که از داخل محوطه جریمه ارسال شده بود.

هیچ دروازه‌بانی در تاریخ فوتبال کرواسی نتوانسته است در جریان یک بازی در جام جهانی چنین آمار درخشانی را به ثبت برساند. بهترین رکورد تا به حال متعلق به دراژن لادیچ با هفت مهار در جام جهانی 1998 برابر هلند بود.

این قهرمان تیم ملی کرواسی پس از پایان بازی به خبرنگاران گفت:« نمی‌دانم چطور باید این احساس را توصیف کنم. ما جنگیدیم و با تمام قلب‌مان در زمین بازی حاضر شدیم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها