کد خبر: 667660
تاریخ انتشار :

مرعشی: رئیسی از زمان تحویل پاستور، ۱۰ درصد به تورم افزوده است

خبرآنلاین/ حسین مرعشی گفت: رئیسی از زمان تحویل پاستور به او، ۱۰ درصد به تورم افزوده و رئیسی به مردم خشمگینی مواجه است که به دلیل فقدان وجود برنامه ای مشخص در اقتصاد، مردم را با شوک های اقتصادی غافلگیر می کند.

مرعشی: رئیسی از زمان تحویل پاستور، ۱۰ درصد به تورم افزوده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرآنلاین با حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران به بررسی دلایل انباشت مشکلات در جمهوری اسلامی پرداخته که سابقه ای ۲۰ ساله دارد و فقدان عقلانیت برای حل آن ها،انباشتی از هزینه ها را پدیدآورده است.

حسین مرعشی،نماینده دوره‌های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی و استاندار کرمان در دولت میرحسین موسوی و دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی در گفتگو با خبرآنلاین، با اشاره به انباشت نهادی مشکلات در کشور معتقد است«تحلیل ما این است که اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است. این عملکرد کشور را به نقطه‌ انفجار رسانده است از این رو نباید آن را معطوف به فرد، نهاد و یا گروه خاصی بدانیم.»

تعبیر مرعشی از انباشت مشکلات، تورم ۲۰ درصدی است که ۲۰ سال ادامه داشته و تورم حداقل ۴۵درصد در ۵سال گذشته است که در مجموع، ایران را با انباشت مشکلاتی به قدمت ۲۰ سال دچار کرده است. مشکلاتی که تاکنون حل نشده است.

دبیرکل حزب کارگزاران به اشتباهات جمهوری اسلامی اشاره می کند و آن را به مثابه سوخت موتور اعتراضات ارزیابی کرده است.اشتباهاتی که مهمترین دلیل فراهم شدن شرایط انقلاب در جمهوری اسلامی است و می گوید «تمام سوخت این جنبش اجتماعی و اعتراضی، و شاید انقلابی را خود جمهوری اسلامی با اشتباهاتش تامین کرده است»

رئیس دفتر سابق هاشمی رفسنجانی،به زمینه های پدیدآمده در دولت رئیسی برای هرج و مرج اشاره می کند و اذعان می کند « تهدید کسب و کارهای مجازی و همزمان با تمام این مصائب، اولویت دادن دولت آقای رئیسی به حجاب، راه ندادن بدحجاب‌ها به بانک ها، ادارات و... زمینه ایجاد هرج و مرج گسترده را فراهم کردند» این در حالی است که رئیسی از زمان تحویل پاستور به او، ۱۰ درصد به تورم افزوده و رئیسی به مردم خشمگینی مواجه است که به دلیل فقدان وجود برنامه ای مشخص در اقتصاد، مردم را با شوک های اقتصادی غافلگیر می کند.

حسین مرعشی با اشاره به اینکه ریشه همه این مشکلات، فقدان عقلانیت در تصمیم گیری مدیران است، می گوید«در آن واحد درگیری با سیاسیون داخلی، و رنجاندن همه از خودتان ، خون به دل کردن مردم در حوزه اقتصادی، چه دستاوردی برای نظام تا کنون داشته است. در مسائل فرهنگی، سخت گیری‌های زیادی را اعمال می کنید. مسئولان مربوطه در این حوزه همه ضعیف هستند. این همه بی تدبیری برای چیست؟» وی افزود: «آقای سیستانی در عراق را برای دستگیری روح الله زم رنجاندند.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها