کد خبر: 667755
تاریخ انتشار :

انگلیس: با تحریم به اقدامات ایران پاسخ خواهیم داد

ایسنا/ وزیر امور خارجه انگلیس امروز گفت که دولت این کشور با تحریم به آن‌چه «اقدامات غیرقابل قبول ایران» خواند، پاسخ خواهد داد.

انگلیس: با تحریم به اقدامات ایران پاسخ خواهیم داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرگزاری رویترز، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس امروز گفت که این کشور مادامی که به ظن وی اقدامات ایران غیرقابل قبول باشد، با تحریم‌ها به آن پاسخ خواهد داد.

کلورلی که اخیرا دولت کشورش تحریم‌های حقوق بشری جدیدی علیه افراد ایرانی اعمال کرده است، گفت: اولویت ما جلوگیری از دست‌یابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است اما به موازات آن، وقتی اقدامات ایران غیرقابل قبول باشد، وارد عمل می‌شویم و پاسخ می‌دهیم.

او در ادامه گفت: ما کسانی را که در سرکوب بی‌رحمانه معترضان در ایران دست داشته‌اند، تحریم کرده‌ایم و به تلاش برای هدایت ایران به مسیری بهتر ادامه خواهیم داد.

اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس در حالی مطرح می‌شود که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز در نشست خبری هفتگی درباره رویکرد دولت انگلیس نسبت به ایران گفت: سابقه اقدامات ضد حقوق بشری دولت انگلیس نسبت به ملت ایران صرفا محدود به سال‌های جدید و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیست. در سابقه رفتاری و عملکردی دولت انگلستان حجم مبسوطی از اقدامات سیاسی، امنیتی و اقتصادی و ضد مردمی علیه ملت ایران وجود دارد و اینها همه در تاریخ مناسبات دو کشور ثبت شده است.

کنعانی با بیان اینکه حافظه تاریخی ملت ایران این موضوعات را فراموش نکرده و نخواهد کرد، گفت: قطعا مطالبات ملی ایران از دولت انگلیس لیست بلند بالایی است و اگر جای مطالبه و سوال پرسیدن باشد این جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران هستند که باید همواره طرف انگلیسی را در مقام پاسخگویی بنشاند و درباره این همه اقدامات انگلیس علیه ملت ایران از آن سوال و مطالبه کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها