کد خبر: 667759
تاریخ انتشار :

سخنگوی شورای وحدت:

فرهیختگان و نخبگان برای کمک به آقای رئیسی آماده همکاری هستند

سخنگوی شورای وحدت گفت: تا یک ماه دیگر پارلمان استانی شورای وحدت تشکیل می‌شود.

فرهیختگان و نخبگان برای کمک به آقای رئیسی آماده همکاری هستند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت در نشست خبری که صبح امروز در دفتر مرکزی شورای وحدت برگزار شد، در تشریح برنامه‌های آتی این شورا، اظهار داشت: این شورا نخستین فعالیت خود را به انتخابات ۱۴۰۰ معطوف کرده بود.

سخنگوی شورای وحدت افزود: فعالیت‌های شورای وحدت در کشور در دو سال گذشته را در دو مرحله و حوزه تعریف کردیم که مرحله اول آن انتخابات ۱۴۰۰ بود که توانستیم انسجامی در تهران و استان‌ها به وجود بیاوریم و در شناسایی و معرفی آقای رئیسی برای ریاست جمهوری پیشتاز بودیم.

وی ادامه داد: در این دو سال حدود ۴۰ حزب و ۴۰ قشر با شورای وحدت همکاری و هماهنگی داشته‌اند.

سخنگوی شورای وحدت گفت: تا یک ماه دیگر پارلمان استانی شورای وحدت تشکیل می‌شود.

متکی در مورد بیانیه چین و عربستان علیه ایران، گفت: حراست از تمامی ارضی کشور موضوع قابل مذاکره نیست.

متکی گفت: بعدها مجموعه‌های دیگری هم به مجموع انتخابات ۱۴۰۰ پیوستند و گزینه خود را آقای رئیسی قرار دادند علیرغم همه طراحی‌ها برای عدم حضور در انتخابات، مردم ما در انتخابات شرکت کردند.

وی افزود: قاعدتاً بعد از هر انتخاباتی، گام دوم احزاب معرفی اشخاصی است که در چارچوب دولت جدید بتوانند خدمت کنند و ما هم اعلام کردیم که نیروهای شواری وحدت شامل فرهیختگان و نخبگان برای کمک به آقای رئیسی آماده همکاری هستند و کماکان منتظریم که به دولت کمک رسانی داشته باشیم.

متکی ادامه داد: بعد از انتخابات وارد مرحله دوم فعالیت شورای وحدت شدیم و آن، «انسجام تشکیلاتی شورا» در سطح کشور بود. بر این اساس ما نمودار تشکیلاتی جدید را در جلسات شورا مورد بحث و بررسی قرار دادیم و در اسفند گذشته این ساختار جدید را تعریف و تدوین کردیم.

متکی خاطرنشان کرد: جلسه‌ای با نمایندگان شورا برگزار کردیم و این ساختار را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادیم به‌طوری که بیش از سی پیشنهاد برای ساختار ما ارائه شد و بعد از چند ماه پس از آن نشست آنها را بررسی کردیم و نهایتاً در تابستان گذشته آخرین نسخه عملیاتی نمودار سازمانی شورتی وحدت را به استان‌ها اعلام کردیم‌.

وی گفت: از مهر گذشته به تصمیم شورای عالی وحدت سفرهای استانی را در دستور کار گذاشتیم و تا کنون از سمنان، گلستان، هرمزگان، خوزستان و همدان بازدید داشتیم. هدف از سفرهای استانی تبیین این ساختار برای شورای وحدت استان‌ها است.

سخنگوی شورای وحدت گفت: افراد می‌توانند عضو شورای وحدت شوند و این منافاتی با عضویت در حزب خودشان ندارد. ما همچنین شورای وحدت روستا را داریم در هر روستایی که سه نفر از اعضای علاقمند بخواهند تشکیل شورای وحدت بدهند می‌توانند با دعوت بیست نفر آن مجموعه سه نفر را با مسئولان شورای وحدت انتخاب کنند.

متکی تاکید کرد: شورای وحدت مجموعه‌ای از پایین به بالا و مبتنی بر انتخابات و شفافیت و خرد جمعی است.

وی ادامه داد: بعد از شورای‌وحدت روستا، شورای وحدت شهر را داریم و در این شورا پنج‌نفر می‌توانند با اعلام همکاری با شورای وحدت، هسته این شورا تشکل دهند به‌طوری که انتخابات برگزار و پنج نفر را به عنوان مسئول انتخاب می‌کنند.

رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت ادامه داد: بعد از شهرها به مراکز استان می‌رسیم و در این اینجا عالی‌ترین بخش آن پارلمان استان است، این پارلمان متشکل از دبیران احزاب ملی در آن استان و دبیران احزاب استانی ذی‌ربط است‌.

وی افزود: بعد از نمایندگان احزاب، نمایندگان اقشار هستند یعنی قشرهای مختلف جامعه از بانوان، اساتید، بازاریان و فرهنگیان هر قشری هستند که پنجاه نفر از اعضای خود را می‌تواند دعوت کنند و یک نفر را به عنوان نماینده به پارلمان استان معرفی نمایند.

متکی با تاکید بر اینکه شورای وحدت مجموعه‌ای از نخبگان و بدنه جامعه است، گفت: ما در پارلمان استان ضمن اینکه تعداد اقشار را ۴ نفر ذکر کردیم، علاوه بر این دو مجموعه اقشار و احزاب روحانیت را نیز داریم و می‌توانند نماینده خود را معرفی کنند و سه نفر از آنها می‌توانند در پارلمان استان حضور داشته باشند و سه نفر از چهره‌های استانی نیز حضور خواهند داشت.

وی اظهار داشت: پارلمان استان مجموعه‌ای بین ۹۰ تا ۶۰ نفر می‌شود و تعداد شورای مرکزی ۲۱ نفر خواهد بود. شورای روستا در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نامزدهای شورای وحدت را در شورای اسلامی روستا به مردم معرفی می‌کند و شورای وحدت شهر، نامزد شورای آن شهر را برای شورای کشوری معرفی می‌کند به مردم نسبت به انتخاب نماینده مجلس اقدام می‌کنند.

متکی اظهار داشت: شورای مرکزی استان و پارلمان استان نمایندگان مرکز استان را برای مجلس انتخاب و آن را به مردم معرفی می‌کنند. ساختار استانی ما به این شکل است.

سخنگوی شورای وحدت گفت: دو مجموعه در تهران به عنوان مجموعه کشوری داریم. شورای عمومی وحدت ۹۹ تا ۱۱۰ نفر اعضا دارد که همان ترکیب احزاب اقشار چهره‌های ملی شاکله آن را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: تصورمان این است که ۴۰ حزب همکاری و همراهی داشتند. حدود ۳۰ قشر با شورای وحدت همکاری داشتند و در این شورای عمومی وحدت کشوری ما بانوان و جوانان تعدادشان را بیشتر از یک نفر داریم. در هر ساختاری از شورای وحدت حداقل ۱۵ نفر از آنها از بانوان و ۱۵ نفر از جوانان باشند.

متکی خاطرنشان کرد: شورای عمومی وحدت، شورای مرکزی وحدت کشور را انتخاب می‌کند که ۳۵ نفر هستند. این ۳۵ نفر همان ترتیبات فوق را دارد که در شورا حضور دارند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها