کد خبر: 667913
تاریخ انتشار :

قیمت دلار امروز 23 آذر 1401/ دلار گران‌تر می‌شود؟

قیمت دلار امروز چهارشنبه 23 آذر سال 1401، 36 هزار و 185 تومان و قیمت یوروربر مبنای اعلام صرافی ملی 40 هزار 262 تومان است.

قیمت دلار امروز 23 آذر 1401/ دلار گران‌تر می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

چهارشنبه 23 آذر سال 1401، قیمت دلار در صرافی ملی 36 هزار و 185 تومان و قیمت فروش این ارز  بر مبنای اعلام این صرافی 35 هزار 823 تومان اعلام شده است. این درحالی است که دلار در بازار آزاد در کانال 37 هزار تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو 40 هزار 262 تومان است و قیمت خرید آن 39 هزار و 860 تومان است.

پیش بینی قیمت دلار 23 آذر 1401

با روند صعودی قیمت دلار در روزهای گذشته، این اسکناس آمریکایی دیروز نیز افزایشی بود. افزایش قیمت تاریخی این اسکناس آمریکایی به گونه‌ای است که حتی معامله‌گران نیز این روند افزایشی لحظه‌ای قیمت دلار را باور ندارند.

به نظر می‌رسد تنگنای ایران در مسائل سیاسی انتظارات بازار را تحت تاثیر قرار داده و نوسانانات افزایشی معاملات همچنان پابرجاست. این در حالی است که معامله‌گران نیز شوک قیمتی بازار را ناباورانه می‌دانند و معتقدند باید با احتیاط معامله کرد تا نقره داغ نشد.

قیمت دلار دیروز سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱، با روند افزایشی همانند روزهای گذشته آغاز به کار کرد. این روند صعودی در سایر نرخ‌های دلار، اعم از نیمایی، توافقی و مسافرتی نیز وجود داشت.

قیمت دلار نیمایی دیروز به ۲۸ هزار و ۹۲۸ تومان رسید و اختلاف قیمت این ارز سهمیه‌ای برای حواله‌های واردکنندگان و صادرکنندگان با بازار آزاد ۳۱.۵۳ درصد شد. یعنی بیش از ۹ هزار تومان اختلاف قیمت داشت.

کسری تراز تجاری رشد کرد

بر أساس گزارش دنیای اقتصاد، با استناد به گزارش ۸ ماهه گمرک ایران از آمار تجارت کشور؛ میزان کسری تراز تجاری رشد کرده است. دلیل این موضوع هم رشد میزان واردات در کشور است.

با توجه به اینکه واردات کالاهای اساسی با دلار نیمایی انجام می‌شود، این اختلاف قیمت دلار نیما و ارز آزاد منجر به رشد واردات و کاهش تولید به جهت نداشتن صرفه اقتصادی شده است

با تشدید اختلاف قیمت میان دو ارز نیما و آزاد، سیگنال تسریع کاهش صادرات و افزایش واردات به تجارت داخلی این نگرانی را در ماه‌های آینده برای تولیدکنندگان بیشتر می‌کند. زیرا فاصله قیمتی موجود موجب ارزان‌تر شدن واردات نسبت به تولید داخل می‌شود.

در شرایطی که با افزایش قیمت دلار آزاد، هزینه‌های تولید در داخل، خود را با نرخ جدید تطبیق می‌دهند، فاصله به وجود آمده در نرخ نیما باعث می‌شود صادرات گران‌تر از واردات شود. همچنین واردات با وجود محدودیت‌های بی‌شمار بین‌المللی راحت‌تر و با سود بیشتری از تولید و صادرات انجام شود.

در این شرایط منابع کشور کاهش پیدا می‌کند و در گذر زمان افزایش مصارف به قیمت دلار فشار می‌آورد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها