کد خبر: 667955
تاریخ انتشار :

امام جمعه اصفهان در مورد حجاب:مردم متدین وظیفه آتش به اختیار دارند

امام جمعه موقت اصفهان رعایت پوشش و چادر را یک فرمان عقلی عنوان کرد و گفت: افرادی که چادر را رعایت می کنند به فرمان عقل خود عمل می کنند و آنها که رعایت نمی کنند عقل خود را پایمال کرده و پیش از این که بخواهند با قانون مقابله کنند با عقل خود مقابله می‌کنند.

امام جمعه اصفهان در مورد حجاب:مردم متدین وظیفه آتش به اختیار دارند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام سید ابوالحسن مهدوی در جمع  گروهی که حوزه نیوز آن ها را «بانوان مطالبه گر عفاف و حجاب که چند روزی است در خیمه گلستان شهدای اصفهان تجمع کرده اند» توصیف کرده، با اشاره به موضوع الزام عقلی، درونی و فطری حجاب اظهار کرد: حجاب استدلال عقلی و پشتوانه فطری دارد و بر مبنای "فطرت الله الذی فطرالناس علیها" بوده، نشانه آن این است که قبل از دین اسلام، زنانی که عفیفه بودند حجاب داشتند.

وی افزود: حجاب فارق بین انسان و حیوان و پوشش فاصله گرفتن از درجه حیوانیت است، لذا پوشش با حیاء ملازم یکدیگر هستند و حیاء با کلمه حی از یک خانواده است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این مطلب که برهنگی مرده گی روحی است، گفت: حجاب احترام به جامعه و آزادی فکر است و زمانی که پوشش مناسب در جامعه وجود داشته باشد، مرد و زن به دنبال کار خود و خدمت به جامعه هستند، اما زمانی که پوشش نامناسب بود، مشغولیت فکر ایجاد می شود.

وی با اشاره به خاطره ای از حضور یکی از نمایندگان اسبق مجلس انگلیس «جک بالارد» در ایران و تجربه حجاب یک زن غربی در ایران عنوان کرد: آزادی ظاهری، فکر را مشغول می کند در حالی که ما به دنبال آزادی فکری هستیم.

وی اضافه کرد: پوشش مناسب احترام به خانواده است، چون زنی که برهنه ظاهر می شود، هزاران نفر را متوجه خود می کند ، حال اگر آنها ازدواج نکرده اند در دام گناه می افتند و فکر آنها ناراحت است و اگر ازدواج نیز کرده اند به ازدواج خود دیگر قانع نمی‌باشند.

مهدوی با اشاره به روایتی از سیره و سلوک حضرت فاطمه سلام الله علیها در برخورد با نامحرمان گفت: یکی از معیارهای مهم جامعه پیشرفته این است که مردان و زنان با پوشش مناسب در جامعه ظاهر می شوند و این مسئله نشان می دهد پیشرفت فرهنگی دارند و زنان و مردان در جامعه به وظایف خود عمل می کنند، اما زنانی که بی حیا و بی عفت هستند به طور قطع خدمتی به جامعه نمی توانند بکنند و ضررهایی نیز برای جامعه دارند.

وی با تأکید بر توصیه شهدا در وصایای خود به رعایت حجاب و عفاف تصریح کرد: امیدوار هستیم مسئولین صدای بانوان مطالبه گر حجاب و عفاف را بشنوند، چرا که صاحبان انقلاب نیز همین بانوان مطالبه گر هستند. صاحب انقلاب به معنای فردی است که برروی آرمان های انقلاب اسلامی پافشاری می کند، لذا با همین روحیه جهادگونه محکم بایستید و حرکت کنید و با حفظ امنیت تذکر دهید.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اقدامات خود را رسانه ای کرده و هر چه می توانید بیان کنید و به دیگران انتقال دهید، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز حامی بوده و این حمایت را وظیفه خود می داند.

مهدوی رعایت پوشش و چادر را یک فرمان عقلی عنوان کرد و ادامه داد: افرادی که چادر را رعایت می کنند به فرمان عقل خود عمل می کنند و آنها که رعایت نمی کنند عقل خود را پایمال کرده و پیش از این که بخواهند با قانون مقابله کنند با عقل خود مقابله می کنند.

وی با بیان وجوه علمی رعایت پوشش گفت: دنیا در مقابل علم ساکت است و نمی تواند جواب بدهد، لذا به ما توهین می کنند، اما نمی توانند جواب علمی بدهند، هم چنان که از نظر علمی ثابت شده است رنگ مشکی رنگ صامت است و کمترین جاذبه را دارد، لذا عقل انسان برای رعایت در جامعه رعایت و انتخاب پوشش مناسب تر حکم به انتخاب رنگ تیره تر می کند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: حیا صفت درونی است که فرد را از جرات به گناه باز می دارد و انسان را زنده می کند و اگر مسئولان به وظیفه خود عمل کنند، هم نصرت الهی و هم اقتدار نظام و دفاع مردم را نیز خواهند دید و اگر به وظیفه شرعی خود عمل نکردند به مصداق آیه " یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِیءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ " افراد آتش به اختیار عمل خواهند کرد.

گفتنی است در پایان، مهدوی در جمع بانوان بست نشین در گلستان شهدا در حمایت از عفاف و حجاب، دست نوشته ای نوشت:

« باسمه تعالی ان شاءالله مسئولین به وظیفه ی انقلابی خود عمل کنند و الا مردم متدین وظیفه ی آتش به اختیار دارند.»

منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها