کد خبر: 667998
تاریخ انتشار :

تأکید سیسی بر ضرورت حل مناقشه فلسطین در دیدار سران نهادهای یهودی آمریکا

رئیس جمهوری مصر در دیدار با سران نهادهای یهودی آمریکا تأکید کرد که حل‌وفصل مناقشه فلسطین و اسرائیل وضعیت بحران‌زده منطقه را دگرگون خواهد کرد. همچنین وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا رایزنی کردند.

تأکید سیسی بر ضرورت حل مناقشه فلسطین در دیدار سران نهادهای یهودی آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر که برای شرکت در نشست سران آمریکا و کشورهای آفریقایی به واشنگتن سفر کرده با گروهی از سران نهادهای یهودی در آمریکا دیدار کرد.

در این دیدار ضمن بررسی روابط مصر و آمریکا، سیسی تأکید کرد که حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل گامی بزرگ در تاریخ منطقه خواهد بود که وضعیت بحرانی منطقه را کاملا دگرگون و مرحله صلح و همکاری و توسعه و هم‌زیستی را آغاز خواهد کرد.

او گفت که مصر همواره از هر تلاش صادقانه برای حل دائم و عادلانه این مناقشه بر اساس قوانین بین‌المللی و راه‌حل دو کشوری به نحوی که ضامن حقوق اصلی ملت فلسطین باشد حمایت می‌کند.

سران نهادهای یهودی آمریکا در این دیدار از تلاش‌های مصر برای تحقق صلح و آرامش و گسترش روحیه همکاری و مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم قدردانی کردند و برگزاری موفق نشست آب‌وهوایی سازمان ملل در شرم‌الشیخ را به وی تبریک گفتند.

رایزنی سیسی و وزیر دفاع آمریکا

به نقل از میدل ایست نیوز، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا درباره  ایران رایزنی کردند.

به گزارش روسیا الیوم، بات رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت که آستین با سیسی در واشنگتن دیدار و درباره پایبندی آمریکا به تقویت شراکت امنیتی و تبادل نظر درباره چالش‌های جهانی برای امنیت جمعی و نظام بین‌المللی مبتنی بر قواعد گفت‌وگو کرد.

وزیر دفاع آمریکا نقش پیشگام و رهبری مصر در منطقه از جمله میزبانی کنفرانس تغییرات اقلیمی و برعهده گرفتن فرماندهی نیروهای ماموریت مشترک که بر تامین امنیت دریای سرخ تمرکز دارد را تحسین کرد.

سیسی و آستین بر سر تقویت هماهنگی مستحکم درخصوص مسائل فوق الذکر و چالش های امنیتی منطقه و فرصت های تقویت شراکت دفاعی دوجانبه که دهه ها ادامه دارد توافق کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها