کد خبر: 668007
تاریخ انتشار :

آمریکا: صربستان حق دارد از هیئت صلح بان ناتو بخواهد در کوزوو مستقر شود

فرستاده آمریکا در بلگراد گفت، صربستان حق دارد تا از هیئت صلح‌بان تحت رهبری ناتو در کوزوو بخواهد نیرو در این منطقه مستقر کند.

آمریکا: صربستان حق دارد از هیئت صلح بان ناتو بخواهد در کوزوو مستقر شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری تاس، اظهارات کریستوفر هیل فرستاده ویژه آمریکا در صربستان پس از آن مطرح شد که الکساندر ووجیچ، رئیس جمهوری این کشور گفت بلگراد رسما از هیئت صلح بان تحت امر ناتو در کوزوو می‌خواهد تا نیرو در این منطقه مستقر کند.

فرستاده ویژه آمریکا در صربستان ادامه داد: البته که دولت صربستان حق دارد تا از این هیئت صلح بان بخواهد چنین کاری انجام دهد؛ اما این یک مساله سیاسی باقی می‌ماند و به یک راه حل سیاسی نیاز دارد. ما باید اوضاع را آرام کنیم تا اعضای جامعه صرب که در آن منطقه زندگی می‌کنند بتوانند انتظارات روشنی در مورد اینکه زندگی آنها در آینده چگونه خواهد بود، داشته باشند.

این دیپلمات آمریکایی همچنین گفت، صلح را می‌توان به واسطه تشکیل جامعه شهرداری‌های صرب به دست آورد.

وی افزود: تشکیل چنین جامعه‌ای به ایجاد شرایطی برای بازگشت به وضعیت عادی منجر می‌شود که صلح و ثبات را می‌توان در منطقه ایجاد کرد و این چیزی است که همه خواهانش هستند.

صرب‌های ساکن شمال کوزوو در اعتراض به دستگیری افسر سابق پلیس صرب به ظن اقدامات تروریستی جاده‌های اصلی را مسدود کردند.

رئیس جمهوری صربستان روز شنبه گفته بود، بلگراد بر اساس قطعنامه سازمان ملل رسما از نیروهای صلح بان ناتو موسوم به KFOR می‌خواهد تا به ارتش و پلیس صربستان اجازه دهد نیروهایش را در منطقه مستقر کند.

قطعنامه ۱۲۴۴ شورای امنیت سازمان ملل می‌گوید، صربستان حق دارد تا ۱۰۰۰ تن از اعضای نیروی امنیتی خود را در کوزوو مستقر کند.

ووجیچ همچنین به صرب‌های کوزوو تاکید کرده که به نیروهای اتحادیه اروپا و ناتو احترام بگذارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها