کد خبر: 668054
تاریخ انتشار :

جوکار تشریح کرد:

ایران بر علیه آمریکا شکایت می‌کند ؟

ایسنا/ رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس، تاکید کرد: امروز بحث حقوق بشر و به ویژه حقوق زنان به دستمایه برای آمریکایی ها تبدیل شده تا فشار بیشتری در سطح بین المللی بر جمهوری اسلامی وارد کنند و نهایتا ما خواسته های آنان را بپذیریم.

ایران بر علیه آمریکا شکایت می‌کند ؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن محکومیت حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، بیان کرد: این قبیل اقدامات پروژه هایی است که این روزها دشمنان برای ما طراحی کرده اند. اولین پروژه دشمنان موضوع هسته ای بود که به شورای حکام بردند و قطعنامه ای علیه ما صادر کردند، در حالی که ما خلاف توافق هسته ای اقدامی انجام نداده بودیم. آمریکایی ها در حال حاضر به دنبال فشار همه جانبه بر جمهوری اسلامی هستند تا بتوانند امتیازاتی را از ما بگیرند و در نهایت خواسته های خود را به ما تحمیل کنند.

بعد از مدیریت اغتشاشات، آمریکا به سراغ قطعنامه های ضد ایرانی رفت

وی در ادامه اظهار کرد: اغتشاشات زمینه ای بود برای اینکه فشار بیشتری را به ما تحمیل کنند اما وقتی که اغتشاشات تمام شد به سراغ قطعنامه جدید رفتند. ابتدا یک قطعنامه حقوق بشری صادر کردند و سپس به سراغ لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل رفتند در حالی که هیچ سندیتی در این زمینه در دست نداشت. امروز بحث حقوق بشر و به ویژه حقوق زنان به دستمایه برای آمریکایی ها تبدیل شده تا فشار بیشتری در سطح بین المللی بر جمهوری اسلامی وارد کنند و نهایتا ما خواسته‌های آنان را بپذیریم در صورتی که قطعا چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

دیپلماسی کشور در سطح بین الملل باید تقویت شود

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور تصریح کرد: توطئه ای که آمریکایی ها در سطح بین المللی به راه انداخته اند مانند بقیه توطئه های آنان نقش بر آب خواهد شد اما نکته اساسی این است که ما متاسفانه در سطح بین الملل با کشورهای مختلف در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی عملکرد فعالی نداشته ایم. دیپلماسی عمومی، دیپلماسی رسمی و دیپلماسی پارلمانی ما با سایر کشورها در سطح جامعه بین الملل باید فعال شود. باید قبل از آنکه یک سری از کشورها به این قطعنامه های ضدایرانی رای مثبت دهند از طریق دیپلماسی با آنها رایزنی انجام می دادیم.

جهاد تبیین باید در سطح جامعه بین الملل دنبال شود

نماینده مردم یزد در مجلس در ادامه تاکید کرد: باید واقعیت ها برای سایر کشورها از طریق تقویت دیپلماسی تبیین شود. اگر امروز در داخل کشور جهاد تبیین را دنبال می کنیم باید در سطح جامعه بین الملل نیز جهاد تبیین را دنبال کنیم تا واقعیت ها را به گوش ملت ها و دولت های دیگر برسانیم. در جامعه بین الملل دولت های همسو با جمهوری اسلامی زیاد است و باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

جوکار در پایان با بیان اینکه از سوی دیگر یکی از دلایلی که سبب شده این روزها آمریکا یکه‌تاز این اقدامات ضد ایرانی در جامعه بین الملل شود این است که ما از لحاظ حقوقی در سطح بین الملل علیه آمریکا اقدامی انجام نداده ایم، افزود: دخالت های آمریکا در امور داخلی ما و تحریک احساسات مردم ما از نگاه حقوق بین الملل جرم محسوب می شود و ما بایستی در مجامع بین المللی طرح شکایت علیه آمریکا داشته باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها