کد خبر: 668130
تاریخ انتشار :

مقامات ایرانی و سعودی در اردن دیدار می‌کنند؟

ایرنا/ در حالیکه وزیر امورخارجه کشورمان عصر فردا به منظور شرکت در دور دوم کنفرانس بغداد به امان پایتخت اردن سفر می‌کند، خبرنگار ایرنا اطلاع یافت که تا این لحظه برنامه‌ای برای دیدار طرف‌های ایرانی و سعودی در حاشیه نشست تنظیم نشده است.

مقامات ایرانی و سعودی در اردن دیدار می‌کنند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرگزاری جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «حضور ایران در نشست امان و چند نکته در مورد آن» نوشت: حضور جمهوری اسلامی ایران در نشست امان به عنوان یک بازیگر مهم و تاثیرگذار منطقه‌ای برای طرف‌های شرکت کننده در این نشست همواره مهم بوده و مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

نشست امان دور دوم بغداد کنفرانس بغداد است که در آگوست سال ۲۰۲۱ در بغداد پایتخت عراق برگزار شد و عنوان آن «کنفرانس همکاری و مشارکت» بود. جمهوری اسلامی ایران در آن نشست در سطح وزیر خارجه شرکت کرد که اولین سفر وزیر امورخارجه پس از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی بود.

در نشست پیشین علاوه بر ایران کشورهایی چون عربستان، ترکیه هم در سطح وزیر خارجه شرکت کردند اما فرانسه و مصر در سطح رئیس‌جمهور، کویت در سطح نخست وزیر، قطر در سطح امیر و امارات در سطح معاون رئیس امارات و اردن در سطح پادشاه شرکت کردند.

حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بازیگر مهم و تاثیرگذار منطقه‌ای برای طرف‌های شرکت کننده در این نشست همواره مهم بوده و مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است. یکی از موضوعاتی که مورد توجه و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها قرار گرفته است، بحث احتمال دیدار مقامات ایرانی و سعودی در حاشیه این نشست مهم است.

خبرنگار ایرنا اطلاع یافت که تا این لحظه برنامه‌ای برای دیدار طرف‌های ایرانی و سعودی در حاشیه نشست تنظیم نشده است، اما در خصوص این موضوع باید منتظر برگزاری کنفرانس ماند. برخی از رسانه‌ها از احتمال حضور عربستان در نشست در سطح ولیعهد خبر داده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها