کد خبر: 668146
تاریخ انتشار :

فرانسه-‌آرژانتین؛ تقابل بزرگ امباپه و مسی در فینال

صیادان جام

امروز یک عصر در فوتبال به پایان می‌رسد! حالا نه این که به آخر و آخر‌ها! اما امروز پایان رسمی عصری از فوتبال است که در آن در یک دنیای دو قطبی، دنیای فوتبال به دو بخش تقسیم شده بود؛ یک طرف کریستیانو رونالدو با تعریفی از ستاره که آن را می‌توان ستاره‌های ساخته شده نامید.

صیادان جام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یکی از آن ستاره‌ها که قرار است با تلاش و کوشش، کامل باشد یا کامل جلوه داده شود، خوش قیافه، خوش هیکل با بدنی عضلانی، با رژیم غذایی از پیش تعیین شده، با برنامه روزانه مشخص، راست کار جلدها و تبلیغ‌ها و البته فوتبالی پر‌افتخار. در آن سوی این دوقطبی اما لیونل مسی بود، با تعریفی از ستاره که آن را می‌توان ستاره خلاق یا ستاره ذاتی نامید؛ بازیکنی که هنرش در دریبل، خلاقیت، فوتبال به‌معنای ناب آن، با یک زندگی خانوادگی لاتین و...

در آن روزها که این عصر هنوز در قله بود، ال‌کلاسیکو نقطه‌اوج فوتبال جهان بود. خط کشی میان مسی دوست‌ها و رونالدو دوست‌ها، سالی چند بار دنیای فوتبال را به دو نیمه تقسیم می‌‌کرد. مدتی است که این عصر رو به افول است و دیگر جدال این دو فوق‌ستاره مهم‌ترین اتفاق جهان نیست. نسل تازه‌ای دارند خود را برای شروع عصر تازه‌ای در فوتبال آماده می‌کنند. این نسل هم در فینال نماینده‌ای دارد، اگر لیونل مسی را نماینده عصر قبل بدانیم، نسلی با مودریج، سوارز، مولر، ادن آزار، لوکاکو و...در مقابل کیلیان امباپه نماینده نسل جدید و عصر جدید است. نسلی با بازیکنانی مثل هالند، راشفورد، ساکا، جمال موسیلا، بیلینگام، وینیسیوس جونیور، لیائو و...نسلی که در عصری از فوتبال رشد پیدا کرده‌اند که فوتبال را تاکتیکی‌تر از نسل قبل بازی می‌کنند و می‌توانند پرچم فوتبال را از نسل قبلی بگیرند و دنیای فوتبال را همچنان زنده نگه دارند.  امروز روز تقابل دو عصر فوتبال است و ما در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که می‌توانیم در قالب یک مسابقه فوتبال پایان یک کهکشان را تماشا کنیم و برای کهکشان تازه‌ای جشن تولد بگیریم. امروز دو بازیکن که اسم‌شان با حرف «M» شروع می‌شود به مصاف هم می‌روند تا تقابل دو نسل را به تقابل دو عصر بدل کنند. مسی یا امباپه؛ کدام یک می‌توانند نماینده شایسته‌تری برای نسل خود باشند و کدام خاطره فوتبال را برای پوست‌اندازی آماده می‌کند؟

افشین خماند - گروه ورزش روزنامه جام جم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها