کد خبر: 668158
تاریخ انتشار :

پایان سفر قطر | آرژانتین پادشاه فوتبال دنیا شد

تیم ملی فوتبال آرژانتین با فوق ستاره خود برابر فرانسه به پیروزی رسید و برای سومین بار در ادوار مختلف جام جهانی به مقام قهرمانی رسید. «لیونل مسی» هم به رویای خود رنگ تحقق بخشید.

پایان سفر قطر | آرژانتین پادشاه فوتبال دنیا شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در چارچوب دیدار پایانی جام جهانی 2022 قطر، از ساعت 18:30 ، تیم ملی آرژانتین به مصاف تیم ملی فرانسه رفت و توانست در یکی از زیباترین فینال‌های جام جهانی به تساوی 3 بر 3 در 120 دقیقه مبارزه دیدنی دست یابد و در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 و در مجموع 7 بر 5 به برتری رسید و قهرمان جام جهانی در قطر شد.

مسی در آخرین بازی خود در جام جهانی توانست برای اولین بار قهرمان دنیا شود تا تنها جام بدست نیاورده خود را بدست آورد.

گل‌های آرژانتین در این مسابقه را لیونل مسی در دقیقه 26 از روی نقطه پنالتی ، 108 و دی ماریا در دقیقه 36 به ثبت رساندند. 

فرانسه در این بازی تا دقیقه 80 در حد و اندازه‌های نامش اصلا ظاهر نشد و نمایشی مفتضحانه از خود نشان داد. با این حال در یک آن با درخشش ابرستاره‌ای به نام «کیلیان امباپه» نتیجه بازی را عوض کرد و این بازیکن جوان توانست در 2 دقیقه 2 گل به ثمر رساند و نام خود را به عنوان قهرمان فرانسه بار دیگر بر سر زبان‌ها بیاندازد. 

نکته جالب این است که اولین ضربه فرانسه به چارچوب دروازه آرژانتین در دقیقه 80 به ثبت رسید. جایی که کولو موانی یک پنالتی بدست آورد و امباپه توانست آن را به گل بدل کند. پس از گل ، فرانسه برای گل دوم تلاش کرد که خیلی زود توانست در دقیقه 81 با ضربه دیدنی امباپه به گل دوم دست یابد و کار را به تساوی کشاند.

در ضربات پنالتی کار با حملات 2 تیم ادامه پیدا کرد که مهمترین لحظه بازی را می‌توان به حمله بزرگ آرژانتین در دقیقه 105 اشاره کرد که ضربه لائوتارو مارتینز از کنار دروازه بیرون رفت.

در نیمه دوم وقت‌های اضافی و در دقیقه 108 ، لیونل مسی توانست روی کار فوق‌العاده به گل دست یابد و گل سوم بازی را به ثمر رساند.

فرانسه نیز در ادامه وقت‌های اضافی تمام تلاش خود را کرد تا بازی را به تساوی کشاند که در دقیقه 117 با ضربه امباپه یک پنالتی برای فرانسه بدست آمد. امباپه توانست در دقیقه 118 گل سوم را به ثمر رساند و یک هت‌تریک دیدنی در فینال به ثبت رساند.

در ضربات پنالتی برای فرانسه امباپه و کولو موانی گلزنی کردند و کینگسلی کومان و شوامنی پنالتی خود را از دست دادند. برای آرژانتین لیونل مسی، پائولو دیبالا و لئاندرو پاردس و مونتیل گلزنی کردند تا آلبی سلسته با نتیجه 4 بر 2 در ضربات پنالتی قهرمان جهان شود.

امیلیانو مارتینز باز هم برای آرژانتین درخشید و توانست مثل کوپا آمریکا که مهره اصلی آرژانتین برای قهرمانی بود، در اینجا نیز مهره حیاتی آلبی سلسته بدل شد و توانست قهرمان را برای آرژانتین رقم زند. مهار پایانی او در دقیقه 123 مقابل کولو موانی یک سوپر واکنش بود که مورد توجه تمام رسانه‌های دنیا قرار گرفت.

آرژانتین که در سال‌های 1978 و 1986 قهرمان دنیا شده بود، توانست با درخشش مسی به سومین قهرمانی خود در جام جهانی دست یابد. 

خلاصه بازی فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ آرژانتین – فرانسه

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها