کد خبر: 668274
تاریخ انتشار :

فؤاد حسین، وزیر خارجه:

نباید خاک عراق بستری برای حمله به ایران باشد

وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر عراق در امور اقتصادی با تأکید بر این‌که خاک این کشور نباید بستری برای حمله به ایران باشد، گفت که در حاشیه کنفرانس بغداد ۲، با همتای ایرانی خود در این‌باره دیدار می‌کند.

نباید خاک عراق بستری برای حمله به ایران باشد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فؤاد حسین، وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر عراق در امور اقتصادی با تأکید بر این‌که خاک این کشور نباید بستری برای حمله به ایران باشد، گفت که در حاشیه کنفرانس «بغداد ۲»، با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود در این‌باره دیدار می‌کند

به گزارش ایلنا، وی درباره کنفرانس بغداد ۲ که در اردن برگزار می‌شود، گفت که هدف از آن حمایت و کمک به عراق از نواحی اقتصادی و حاکمیتی است و اساس آن بررسی اوضاع عراق و اطراف آن است و مقصود از اطراف کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و ایران و ترکیه است اما سوریه به دلیل شرایط نمی‌تواند در این کنفرانس شرکت کند و رئیس‌جمهوری فرانسه نیز این بار حضور خواهد داشت.

حسین در ادامه اشاره کرد که اتحادیه اروپا، سازمان ملل، اتحادیه عرب و سفرای ۲۰ کشور که قدرت اقتصادی هستند و سفرای کشورهای عضو دائم شورای امنیت و همه سفرای کشورهای عربی و اسلامی در اردن حضور دارند.

وزیر امور خارجه عراق گفت که مذاکرات با ایران درخصوص بمباران ایران ادامه دارد، یک هیأت بزرگ تشکیل شده و پیش از سفر نخست وزیر به ایران سفر کردم و سپس با آن هیأت سفر کردم و پس از آن هیأتی امنیتی و سیاسی از سوی ایران به عراق آمد، وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس بغداد در اردن شرکت می کند و آنجا با او دیدار خواهم کرد و تلاش می‌کنیم به توافقی برای پایان این حملات دست یابیم.

وی ادامه داد که ما به قانون اساسی پایبندیم و جائز نیست ایران در معرض حملات از اراضی عراق قرار بگیرد، مطالبات ایران به صورت رسمی اعلام شده است و گفتند که نخواهیم پذیرفت نیروهای سیاسی حاضر در اقلیم کردستان عراق مسلح باشند و علیه ایران حمله کنند و از مرزها وارد ایران شوند.

وزیر خارجه عراق گفت که کمیته‌ای عالی وجود دارد که اقلیم کردستان در آن هست و آن کمیته‌ای امنیتی و برای مذاکره بین طرفین است، ایران رسما اعلام کرده باید احزاب کُرد مخالف خود خلع سلاح شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها