کد خبر: 668484
تاریخ انتشار :

رحیمی جهان‌آبادی: درباره مسئله حجاب فقها باید نظر بدهند

منیبان/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید: آیا اسلحه‌هایی که داعش استفاده می‌کرد تولید بهشت بود؟ خدا خودش سلاح تولید می‌کرد و می‌گفت در راه دین اسلام و قرآن این سلاح‌ها را علیه مردم استفاده کنید؟

رحیمی جهان‌آبادی: درباره مسئله حجاب فقها باید نظر بدهند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با مُنیبان در واکنش به تمرکز آمریکا بر روی فضای سیاسی ایران و ناآرامی‌ها گفت: آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای انتظار داشتند که ایران مطالبات آنها را بپذیرد و قرارداد امضا شود. در شرایط فعلی که این اتفاق نیفتاده و از طرفی، اجماع جهانی علیه ایران شکل نگرفته آمریکا به دنبال موضوعات جدید است که به واسطه آن علیه ایران اجماع به وجود بیاورد. تحلیل آمریکایی‌ها این است که مسائل مربوط به حقوق بشر و ادعای فروش پهپاد‌های ایران به روسیه می‌تواند موضوع جالبی برای ایجاد اجماع جهانی علیه ایران باشد. 

او افزود: لذا تبلیغاتی که در قالب قطعنامه حقوق بشر، جنگ اوکراین و کشتی حامل تسلیحات عازم یمن کردند، همگی پروژه‌ای برای ایجاد اجماع علیه ایران است که در نهایت آمریکا از طریق این اجماع بتواند، فشار لازم را بیاورد و اگر تصمیم و برنامه‌ای در آینده داشته باشند حمایت حداکثری را داشته باشد. 

رحیمی جهان آبادی درباره ارسال پهپاد به روسیه و استفاده از آن در جنگ اوکراین تصریح کرد: روسیه خودش یک ابر قدرت بزرگ نظامی در جهان است و در شرایط فعلی روسیه خیلی نیازمند تسلیحات ایران نیست. اما خرید و فروش تجهیزات یا همکاری‌های مشترک در عرصه‌های تولید تجهیزات در همه جای دنیا مرسوم است و ایران هم اگر قبل از جنگ اوکراین در قالب فروش یا همکاری‌های نظامی، پهپادی در اختیار روسیه قرار داده خیلی اطلاع ندارم و تنها اخبار و تصاویری که اوکراینی‌ها منتشر می‌کنند را مشاهده می‌کنم. البته در اینجا سوال بنده این است که وقتی آمریکا، اسرائیل و کشورهای غربی به سراسر جهان اعم از گروه‌های مافیا، مواد مخدر، گروه‌های تجزیه طلب در آفریقا و گروه‌های تروریستی خاورمیانه سلاح ارسال می‌کنند، در چه جایگاهی هستند که چنین مسائلی را درباره ایران مطرح می‌کنند؟ آیا اسلحه‌هایی که داعش استفاده می‌کرد تولید بهشت بود؟ خدا خودش سلاح تولید می‌کرد و می‌گفت در راه دین اسلام و قرآن این سلاح‌ها را علیه مردم استفاده کنید؟ در هر صورت این تسلیحات و ماشین‌ها در جایی تولید شده بودند، کجا تولید شده بودند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: غربی‌ها عادت دارند که خودشان را در جایگاه طلبکار، سوال کننده و معترض قرار بدهند اگر قرار است در جهان سوالی مطرح شود باید از حجم مبادلات تسلیحاتی آمریکا، اسرائیل، کشورهای غربی و کل جهان پرسید. صدام حسین ۸سال علیه ایران جنگید، تسلیحاتش را از کجا آورد؟ چه کسی سلاح شیمیایی، موشک و بمب افکن به صدام داد؟ همین کشورها تسلیحات مذکور را به او دادند. اگر ایران قبل از جنگ اوکراین در قالب همکاری‌های نظامی با کشوری تبادلی انجام داده باشد نباید غرب خیلی بر روی آن مانور بدهد و ایران را متهم به این کند که امنیت جهان را بهم ریخته است. امنیت جهان را کسانی به خطر انداختند که سلاح شیمیایی به صدام حسین و سلاح اتمی به اسرائیل دادند. 

 رحیمی جهان آبادی با تاکید بر فعالیت‌های صلح آمیز ایران در عرصه بین‌الملل ادامه داد: در حقیقت کسانی امنیت جهان را به خطر انداختند که اولین استفاده کنندگان بمب اتمی هستند، زرادخانه های اتمی آنها و ناوهای هواپیمابر آنها کل جهان را تهدید می‌کند ایران که اقدامی انجام نداده است. اگر چه سیستم نظامی ایران قدرتمند است اما دفاعی است. باز هم تاکید می‌کنم اگر قبل از جنگ اوکراین ایران و روسیه همکاری داشتند بنده نه اطلاعی دارم، نه تایید می‌کنم و نه رد می‌کنم چراکه کار بنده نظامی نیست اما فکر می‌کنم به لحاظ حقوقی آمریکا در جایگاهی نیست که بخواهد به ایران ایراد بگیرد چرا که بزرگترین فروشنده تسلیحات در جهان است و ریشه بسیاری جنگ‌ها و بدبختی‌های جهان به تسلیحات غربی برمی‌گردد خصوصا زمانی که صدام حسین با موشک‌های اسکاد و سوخوی شوروی و میراژهای فرانسوی به ایران حمله کرد. همچنین در جنگ تحمیلی صدام حسین از تسلیحات شیمیایی سوغات فرانسه، آمریکا و آلمان استفاده کرد. در هر صورت غربی‌ها نه صلاحیت اظهارنظر دارند و نه صلاحیت اعتراض و سوال از ایران.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر منع بی‌حجاب ها از خدمات اجتماعی اظهار کرد: باور بنده بر این است که در کشور مشکلات مهم‌تر و بزرگ‌تری از این مسائل داریم. بحث حجاب از جمله مباحثی است که فقها و افرادی که در حوزه دین تخصص دارند باید درباره آن اظهارنظر کنند اما بنده به عنوان نماینده مردم می‌گویم که دغدغه مردم مسائل مربوط به حجاب نیست مردم چه در زمان شاه، قبل از آن و حتی در تاریخ کهن ایران این صلاحیت را داشتند که در بسیاری از مسائل اخلاقی از خودشان حفاظت کردند. 

رحیمی جهان آبادی خاطرنشان کرد: ایران به عنوان کشوری که تاریخچه گذشته آن نشان می‌دهد یک جامعه اخلاقی، انسانی، پیش‌رو و توسعه یافته بوده است لذا در طول تاریخ کسی تحت عنوان گشت ارشاد مراقب جامعه ایرانی نبوده است. در حقیقت ملت ایران صلاحیت و شعور دارد که اگر ما باشیم یا نباشیم خودش روابط خودش را با اطرافیان تنظیم کند. در مجموع درباره مسئله حجاب فقها باید نظر بدهند و اعلام کنند که می‌خواهند جامعه را به چه جمع‌بندی برسانند آیا به دنبال سخت‌گیری هستند؟ منع کردن شهروندان از خدمات اجتماعی خلاف قانون است در حقیقت بدون حکم مقام صالح قضایی نمی‌توان هیچ شهروندی را از خدمات اجتماعی منع کرد. باید درباره فردی که محکومیت و حکم قضائی دارد براساس آن بگویند که حق فعالیت اجتماعی و استفاده از خدمات عمومی را ندارد.

او در پایان یادآور شد: گشت ارشاد مربوط به نیروی انتظامی است و در آنجا تأسیس شده بود و حالا باید بگوید که می‌خواهد چه اقدامی انجام دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها