کد خبر: 668661
تاریخ انتشار :

رسمی/ «ارباب آسمان» در راه ایران + عکس و اینفوگرافیک

جنگنده‌های سوخو-۳۵ مشهور به «ارباب آسمان» که قرار بود به مصر تحویل داده شود، به ایران فروخته خواهند شد. هواپیمای سوخو-۳۵ یکی از مانورپذیرترین هواپیمای جهان و می‌تواند انواع حرکات رزمایشی در آسمان را اجرا کند

رسمی/ «ارباب آسمان» در راه ایران + عکس و اینفوگرافیک
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به ادعای گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی غربی، روسیه در حال آماده‌سازی ارائه جنگنده‌های سوخو سو-۳۵ به ایران در آینده نزدیک است.

به گزارش فارس، به ادعای گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، «این قرارداد می‌تواند شامل ۲۴ جنگنده باشد که در ابتدا برای مصر در نظر گرفته شده بود؛ معامله‌ای که ایالات متحده آن را بی‌نتیجه گذاشت». طبق این ادعا، این امر باعث شد مسکو به دنبال خریدار بالقوه جدیدی باشد که بر اساس گزارش‌ها، آن را در تهران یافت.

سوخو+(1)

به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، این گزارش پس از آن منتشر شده که رسانه‌های ایران در سپتامبر گفتند تهران در حال بررسی چنین خریدی است. در این گزارش بدون اشاره به جزئیات آمده که اطلاعات نشان داده خلبانان ایرانی پیش‌تر از این جنگنده‌ها برای آموزش استفاده می‌کردند. 

در همین خصوص «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید جمعه (نهم دسامبر)مدعی شده بود که مسکو پیشنهاد ارائه تسلیحات نظامی و جنگنده به ایران را داده است. به گزارش شبکه سی.بی.اس، کربی با استناد به ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که روسیه به ایران «سطح بی‌سابقه‌ای از پشتیبانی نظامی و فنی را ارائه می‌دهد که روابط آن‌ها را به یک مشارکت دفاعی تمام عیار تبدیل می‌کند».

سوخو+35++(1)

سوخو+35++(3)

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها