کد خبر: 668669
تاریخ انتشار :

عراق میانجی‌گری بین ایران و عربستان را از سرگرفت

برخی منابع در دولت و وزارت خارجه عراق از دستور محمد شیاع السودانی برای ازسرگیری تلاش‌ها جهت میانجیگری بین ایران و عربستان خبر دادند.

عراق میانجی‌گری بین ایران و عربستان را از سرگرفت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دو مسئول عراقی در بغداد در گفت‌وگویی با پایگاه خبری العربی الجدید، مطرح کردند که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق و تیمی از دفترش، دستور داده است تلاش‌ها برای میانجیگری بین تهران و ریاض با هدف برگزاری دور نشست گفتگو‌های دو کشور را از سربگیرند.

به گزارش العربی الجدید، یک مسئول بلندپایه در دفتر السودانی گفت که نخست وزیر عراق به فؤاد حسین و تیمی از دفترش دستور داده تلاش‌ها برای میانجیگری بین ایران و عربستان برای برگزاری دور جدید گفتگو‌ها از سربگیرند.

وی اشاره کرد که السودانی امیدوار است نخستین دستاورد خود در سطح خارجی را به دست آورد.

این منبع گفت که نخست وزیر عراق از جزئیات جلسات گذشته بین دو کشور و بارزترین اختلافات و اشتراکات مطلع شد.

یک مسئول دیگر در وزارت خارجه عراق نیز به العربی الجدید این اطلاعات را تایید کرد و گفت که برگزاری دور جدید گفتگو‌ها در وهله اول به ایرانی‌ها بستگی دارد.

وی توضیح داد که عربستانی‌ها از بازگشت گفتگو‌ها در سطح پایین استقبال کردند، اما ایرانی‌ها خواستار زمانبندی و پرونده‌های مشخص برای بررسی آن‌ها شدند و تاکید کردند که تمایلی برای بررسی برخی پرونده‌های مشخص ندارد.

این مسئول تاکید کرد که السودانی پس از بازگشت از امان دستور از سرگیری میانجیگری بین ایران و عربستان را صادر کرد.

تاکنون ۵ دور گفت‌وگوی ایران و عربستان در بغداد برگزار شده است و بنابر آنچه فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق گفته است، قرار است ششمین دور این گفتگو‌ها با حضور فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان و حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران برگزار شود.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها