کد خبر: 668689
تاریخ انتشار :

شرط مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس از زبان حجت‌الاسلام پورمحمدی

ایسنا/ دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: شرط حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس ایجاد امید و اعتمادسازی است.

شرط مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس از زبان حجت‌الاسلام پورمحمدی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی طی سخنانی در نشست مشترک هیئت عالی شورای وحدت و دبیران کل احزاب با اشاره به حوادث دو ماه اخیر، گفت: امروز مسائل مهمی در کشور وجود دارد که باید مورد توجه همگان به ویژه افراد بانفوذ و خواص قرار گیرد. مسئله اول موضوع جهاد تبیین است. امروز مهمترین کار در برابر تلاش همه‌جانبه دشمن که با هماهنگی و کاملا آشکارا به میدان آمده‌ لبیک گفتن به بیانات رهبری انقلاب و حضور فعال در امر جهاد تبیین است.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز افزود: مسئله بعدی مشکلات و دغدغه‌های معیشتی مردم است که دولت‌مردان در این زمینه در تلاشند تا این مسائل مرتفع شود. البته از آنجایی که همه این دولت را از بدنه جریان انقلابی می‌دانند وظیفه همه ما در این زمینه مشورت دادن به مسئولان در سطوح مختلف است.

وی با اشاره به جایگاه افکار عمومی و اعتمادسازی برای آن، گفت: دشمن با همه توان خود در تلاش است با ایجاد ناامیدی در مردم به ویژه نسل جوان افکار عمومی را از آینده مایوس کند تا هیچ افق روشنی در آینده ایجاد نشود.

پورمحمدی با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس، تأکید کرد: شرط حضور و مشارکت حداکثری ایجاد امید و اعتمادسازی است که می‌تواند منجر به افزایش سرمایه اجتماعی نظام شود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام رضا تقوی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اهمیت فعالیت تشکیلاتی، گفت: اگر به دنبال توفیق در کار جمعی و تشکیلاتی هستیم باید به الزامات و لوازم کار تشکیلاتی نیز قائل باشیم.

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت نیز در این نشست، گزارشی از تقسیمات ملی و استانی و ساختار تشکیلاتی شورای وحدت در سراسر کشور ارائه کرد.

وی حضور احزاب را یک رکن تشکیلات شورای وحدت برشمرد و گفت: در گام آتی با حضور اقشار، رکن بعدی شورا برای انتخاب شورای مرکزی فعال می‌شود و چابک‌سازی، فعالیت شبکه‌ای و پرهیز از دامن‌زدن به اختلافات مهمترین اهدافی است که در حکم راهبرد شورای وحدت قرار دارد.

در این نشست دبیران تشکل‌ها و احزاب سیاسی با طرح دیدگاه‌هایشان بر لزوم نقد درون‌تشکیلاتی، انعکاس نقدها به دولت و شخص رییس‌جمهوری، ایجاد مکانیسمی برای انتخاب شایستگان و شایسته‌سالاری بیشتر در دولت، ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت و گره‌گشایی از مسائل اجتماعی و فرهنگی، تاکید کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها