کد خبر: 668747
تاریخ انتشار :

بایرام‌اف: آذربایجان هیچگاه طرفدار تنش با ایران نبوده است

تسنیم/ وزیر خارجه آذربایجان با طرح این سوال که آیا روابط تهران و باکو بهتر از این می تواند باشد یا نه، پاسخ داد: بله، می تواند باشد. آذربایجان هیچ وقت طرفدار تنش در روابط نبوده است.

بایرام‌اف: آذربایجان هیچگاه طرفدار تنش با ایران نبوده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جیحون بایرام اف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص روابط باکو-تهران گفت: در دوره اخیر در روابط ایران و آذربایجان تنشی بوجود آمده است. قصد ندارم که وضعیت را بیش از این دراماتیک کنم.

وی با طرح این سوال که آیا روابط دو کشور بهتر از این می تواند باشد یا نه، پاسخ داد: بله، می تواند باشد. آذربایجان هیچ وقت طرفدار تنش در روابط نبوده است.

وزیر خارجه آذربایجان ادامه داد: در حوزه اقتصادی، توافقات در جریان است. با همتای ایرانی دیدارهایی داشتیم. او نیز اعلام کرد که از توسعه روابط حمایت می کند. رویکرد ما احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر است.

جیحون بایراموف وزیر خارجه آذربایجان در نشست خبری در خصوص وضعیت قره باغ و موضع روسیه در این خصوص اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که روسیه پیشنهاد به تعویق انداختن وضعیت قره باغ را برای چند سال آینده داد.

وی با بیان اینکه هر یک از طرفین می توانند پیشنهادی ارائه دهند، گفت: ما باید بر اساس دستور کار و پیشنهادات خود باشیم و اعلام کرده ایم که این پیشنهاد غیرقابل قبول است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها