کد خبر: 668763
تاریخ انتشار :

اخبار هواشناسی امروز ۷ دی/ سیل در راه است؟

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش‌ها در ۹ استان کشور خبر داد و گفت: این بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف خواهد شد.

اخبار هواشناسی امروز ۷ دی/ سیل در راه است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی را برای امروز هفتم دی‌ماه و روزهای آتی توضیح داد و گفت: امروز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس، یزد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بارندگی همراه با وزش باد شدید موقتی و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و در مناطق سردسیر و ارتفاعات نیز بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و روز جمعه در استان‌ گیلان بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد و برای روزهای شنبه و یکشنبه نیز جوی آرام در کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی افزد: از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش می‌یابد و آب‌های جنوبی کشور به ویژه خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: غرب دریای خزر نیز برای روز پنجشنبه مواج و متلاطم است و با توجه به شدت بارش‌ها در مناطق جنوبی و مناطقی از جنوب غرب کشور از جمله در خراسان جنوبی، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، مناطق شمال غرب استان فارس، بوشهر و جنوب شرق خوزستان مخاطراتی به همراه دارد که شامل آب گرفتگی معابر عمومی می‌شود و بارش برف و کولاک همراه با انسداد جاده‌ها و محورهای روستایی برای مناطق کوهستانی و سردسیر لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال اختلال در حامل‌های انرژی به ویژه صنعت برق و گاز رسانی وجود دارد.

رفیعی آسمان امروز تهران را نیمه ابری همراه با احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای امروز تهران ۹ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود و کمینه دما نیز به ۲ درجه بالای صفر رسید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها