کد خبر: 668779
تاریخ انتشار :

در دیدار وزرای خارجه ایران و عمان در مسقط چه گذشت؟

فارس/ وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان امروز در مسقط دیدار و گفت‌وگو کردند.

در دیدار وزرای خارجه ایران و عمان در مسقط چه گذشت؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسین امیرعبداللهیان که شب گذشته (سه‌شنیه) ششم دی ماه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عمانی وارد مسقط شد امروز (چهارشنبه) هفتم دی ماه در ادامه دیدارهایش با مقامات عمانی با «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه سلطنت عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه پیش از این با سلطان و‌ وزیر مکتب سلطانی عمان دیدار کرد. وی در دیدار با سلطان هیثم بن طارق پیام کتبی آیت‌الله رئیسی را تسلیم وی کرد. رئیس جمهور در این پیام از سلطان عمان برای سفر به تهران دعوت کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیشب در بدو ورود به مسقط در تشریح اهداف این سفر گفت: ایران و عمان همواره رایزنی‌های د‌وجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در موضوعات مورد علاقه داشته‌اند. عمان هم یک مرکز گفت‌وگوی منطقه‌ای بوده و در مسائل متنوعی چه در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و چه در ارتباط با بحران‌های منطقه‌ای، همواره نقشی خیرخواهانه از سوی مقامات عالی عمان انجام شده است.

وزیر خارجه اظهار داشت: ما در جریان این سفر فرصتی است که ضمن مرور موضوعات روابط دوجانبه مسائلی که بایستی شتاب بیشتری به تحقق آن داده شود را دنبال کنیم و در عین حال همچنان بحران در یمن، افغانستان و اوکراین از موضوعاتی است که در این گفت‌وگوها مورد توجه است.

گفتنی است، وزرای خارجه دو کشور اول دی ماه نیز تلفنی گفت‌وگو کردند و پیش از آن نیز در حاشیه نشست بغداد ۲ در اردن با یکدیگر ملاقات کرده بودند.

وزیر خارجه عمان ۲۸ آبان امسال نیز به تهران سفر کرد. البوسعیدی اسفند سال گذشته (۱۴۰۰) به تهران سفر و با امیرعبداللهیان دیدار کرد.

این دومین سفر رسمی امیرعبداللهیان به مسقط بعد از تصدی وزارت امور خارجه است. امیرعبداللهیان ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ به مسقط و پس از آن به دوحه سفر کرد. وی همچنین در سفر سال گذشته رئیس جمهور به عمان نیز وی را همراهی می‌کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها