کد خبر: 668858
تاریخ انتشار :

قاضی‌زاده هاشمی:

انقلاب اسلامی حتی در آمریکا هم دلدادگان زیادی دارد

معاون رئیس جمهور گفت: سازمان‌هایی که داعش و جبهه‌النصره را ساختند، امروز افرادی را آموزش داده‌اند که به حرم اصلی صدمه بزنند، اما تمام توطئه‌های آنان به رشد و توسعه مکتب انقلاب اسلامی ختم می‌شود. انقلاب اسلامی جهانی شده است و دلدادگان زیادی در تمام دنیا حتی در خود آمریکا دارد.

انقلاب اسلامی حتی در آمریکا هم دلدادگان زیادی دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه امروز هشتم آذرماه در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم فاطمیون که در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری در مورد شهدای فاطمیون، مجاهدین افغانستانی مدافع حرم برای پاسداری از حرم‌ آل‌الله، در فاصله چند هزار کیلومتری از خانه خودشان حاضر می‌شدند و دارای استقامت بیشتری نسبت به سایر رزمندگان بودند و در هنگام سخت شدن نبرد، مجاهدین تیپ فاطمیون وارد عمل می‌شدند و نقش خط‌شکن را داشتند.

وی با بیان اینکه شهدای فاطمی، شهدای استقامت بودند، افزود: این افراد در طول عمرشان علی‌رغم تحمل مشکلات مختلف، مقاوم بار آمدند و چنان استقامت و ایستادگی در راه حق را تمرین کردند که توانستند عظمت عملکردشان در دفاع از حرم اهل بیت را به نمایش بگذارند. این مجاهدان بزرگ نشان دادند که اسلام مکتبی انسان‌ساز است‌. مکتب حاج قاسم نیز در ذیل مکتب اسلام تعریف می‌شود.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به پیشرفت‌های جهان در تمام ابعاد، عنوان کرد: بعضی از کشورها ادعای برقراری عدالت و دموکراسی را دارند، اما هیچ مکتبی مانند مکتب اسلام، نتوانسته است چهره‌های برحسته‌ای مانند ابوحامد، شهید بخشی و دیگر شهدای فاطمی را به دنیا معرفی کند. شاید اگر فرصت دفاع از حرم اهل بیت فراهم نمی‌شد، این شهدا هم شناخته نمی‌شدند، در حالیکه انسان‌های بزرگی بودند و علی‌رغم زندگی در سختی، اسطوره‌هایی بودند که خداوند در یک فرصت تاریخی و در تقابلی که بین خیر و شر ایجاد شد، کمی پرده‌ها را کنار زد تا شخصیت‌های بزرگ این‌ها شناخته شود.

قاضی‌زاده ادامه داد: تمام سیستم‌های امنیتی جهان اعم از موساد، سرویس اطلاعات انگلیس و سازمان سیا از تمام دنیا نیرو جذب کردند و آموزش دادند و حجم زیادی سلاح در اختیارشان گذاشتند، اما رزمندگان فاطمیون، حیدریون و زینبیون با تجهیزات بسیار کمتری، توانستند دشمن را که تا نزدیکی حرم حضرت زینب(س) به پیش آمده بود را عقب برانند. شهدای فاطمیون، فرماندهان بی‌نظیر جنگ در جهان بودند. هیچ ژنرال پنج ستاره آمریکایی هم نمی‌تواند با آن میزان اندک تجهیزات، چنان موفقیت‌های بزرگی را در عرصه نبرد رقم بزند.

وی اضافه کرد: البته ما این‌ها را در دوران دفاع مقدس هم تجربه کرده‌ایم. فرماندهان بزرگ ما در جنگ تحمیلی هم افراد ساده‌ای در جامعه بودند و هیچ کدام برای جنگیدن تربیت نشده بودند، اما خداوند به برکت مکتب اسلام، این‌ها را در مدتی کوتاه به جایی رساند که توانستند به پیروزی‌های بزرگی دست یابند. این سرمایه بی‌نظیر انقلاب اسلامی است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بالندگی انقلاب اسلامی در چهره رزمندگان تیپ فاطمی دیده می‌شود، اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی مرز ندارد و در عرصه بین‌الملل هر جا دین خدا به خطر بیفتد و مستضعفی تحت ظلم باشد، انقلاب اسلامی آنجا حاضر است و تربیت‌شدگان این انقلاب مشغول مبارزه اند و حاضر اند جان خود را فدا کنند، اما دین خدا و انسان‌های دیگر به خطر نیفتند. در این میان تعداد زیادی از برادران ایرانی هم در کنار رزمندگان فاطمیون جنگیدند و خود را به این لشکر رساندند و نشان دادند این آرمانشهر، تمام دلدادگان به حضرت فاطمه(س) را یک جا جمع می‌کند و تمام کسانی که دشمن این بانوی بزرگوار هستند، در مقابل این مجاهدین قرار دارند.

قاضی‌زاده افزود: این نهضت را حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز کرده بود و واقعا نام فاطمیون برازنده مجاهدین افغانستانی مبارز در این صحنه است، چراکه این‌ها خط دفاع از ولایت و امامت را در پیش گرفتند. موضوع دفاع از یک مقبره نبود، موضوع این بود که عشاق اهل بیت اعلام کنند در راه مبارزه با دشمن مکتب اسلام از همه چیز خود می‌گذرند. لذا اگر بگوییم شهدای مدافع حرم برای دفاع از قطعه‌ای خاک به شهادت رسیدند، در حق آنان کم‌لطفی کرده‌ایم، زیرا آنجا اصلا خاک این افراد نبوده است. بنابراین این افراد برای دفاع از خاک یا دفاع از حکومت کسی در سوریه و عراق نجنگیدند، بلک صرفا برای اعتقادات خود مبارزه کردند.

وی با بیان اینکه مدافعین حرم الگویی جدید از زندگی را به مردم جهان نشان دادند، خاطرنشان کرد: رهبری در وصف حاج قاسم فرمودند ۴۰ سال لباس جهاد از تن ایشان خارج نشد. این یک الگوی زندگی است و کمتر انسانی به این شکل پیدا می‌شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان خدا دیدند برای رسیدن به اهدافشان، باید به حرم اصلی حمله کنند، عنوان کرد: به قول حاج قاسم، کل جمهوری اسلامی حرم اهل بیت است‌. اگر فتنه‌هایی در کشور شکل می‌گیرد، کشورهای متخاصم برای تاسیس شبکه‌های خبری و مسلح کردن گروه‌های تجزیه‌طلب سرمایه‌گذاری‌های عظیم می‌کنند و داعش به حرم شاهچراغ حمله می‌کند، همه به خاطر عرض اندام رزمندگان مدافع حرم در سوریه و عراق است و دشمن دید که باید حرم اصلی را که از سایر حرم‌ها حفاظت می‌کند، از بین ببرد.

قاضی‌زاده با بیان اینکه شهدای مدافع امنیت نیز به نوعی مدافع حرم اند زیرا از حرم جمهوری اسلامی دفاع کردند، گفت: این شهدا در برابر توطئه دواعشی که به زبان فارسی سخن می‌گویند، دفاع کردند و به شهادت رسیدند. سازمان‌هایی که داعش و جبهه‌النصره را ساختند، امروز افرادی را آموزش داده‌اند که به حرم اصلی صدمه بزنند، اما تمام توطئه‌های آنان به رشد و توسعه مکتب انقلاب اسلامی ختم می‌شود. انقلاب اسلامی جهانی شده است و دلدادگان زیادی در تمام دنیا حتی در خود آمریکا دارد.

وی با بیان اینکه امروز در  تمام نقاط دنیا پرچم اهل بیت بالاست، اضافه کرد: لذا دشمنان اسلام با این مظاهر در حال مقابله اند. در همین ایام فاطمیه، عده‌ای در اروپا در جلوی دسته عزاداری پاکستانی‌های مقیم اروپا توهین می‌کردند، زیرا فهمیدند این مکتب است که چنین شخصیت‌هایی را بار می‌آورد و ایادی شیطان را عقب می‌راند.

رئیس بنیاد شهید ضمن تشکر از افغانستانی‌های دلداده جمهوری اسلامی، ادامه داد: همان طور که شما به انقلاب اسلامی افتخار می‌کنید، ما هم به وجود شما عزیزان مفتخریم، زیرا شما نشانه شکست ابرقدرت‌ها هستید. ۲۰ سال افغانستان تحت اشغال آمریکا بود، اما نهضت بزرگ حسینی در بین مردم این کشور رشد کرد و خود را نشان داد. امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد بتوانیم به وظایفمان نسبت به شما به خوبی عمل کنیم‌.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها