کد خبر: 668911
تاریخ انتشار :

نماینده چابهار: زمان اجرای حکمرانی نو رسیده

شفقنا: نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه هیچ توسعه اقتصادی و عمرانی اتفاق نمی افتد مگر در بستر امنیت، اظهار کرد: امنیت باید خط قرمز همه ما باشد و همه ما حتی کسانی که اعتراض دارند باید تلاش کنیم امنیت پایدار باشد اما امنیت در سایه احترام به حقوق ملت است که ایجاد می شود.

نماینده چابهار: زمان اجرای حکمرانی نو رسیده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

معین الدین سعیدی در خصوص وضعیت اقتصادی کشور، گفت: مساله مهم الان نابسامانی است که در بازار ارز مشاهده می کنیم؛ تورم که تا حدودی تثبیت شده بود اما الان شوک تورمی کشور را شاهد هستیم و به نظر من دلیل فشاری که بر دهک های پایین وارد می شود، عدم اجرای قانون مجلس است که مصوب کرده بود سبد معیشتی کالاهای اساسی در بستر کالابرگ الکترونیک به مردم با قیمت شهریور 1400 داده می شود که حتی مورد استهزاء بسیاری از مسوولین دولتی قرار گرفته که باعث شده سفره های مردم روز به روز تنگ تر و محدودتر شود. گزارشی هم که رئیس بانک مرکزی داده و همه موضوعات را به نا آرامی‌ها ربط داد یک نوع فرافکنی است. در اینکه دشمنان ما جنگ ترکیبی علیه کشور راه انداختند تردیدی وجود ندارد ولی هنر مسوولین و مدیران اقتصادی در مبارزه با آنها مهم است. شاهد یک ناهماهنگی بین ارکان تصمیم گیری حوزه اقتصادی کشور هستیم که با این شرایط من حداقل در کوتاه مدت دورنمای مثبتی نمی بینم.

آقای سعیدی بیان داشت: همین اعضای دولت زمانی که در مسوولیت نبودند راهکار می دادند که با 300 میلیون دلار می توان ارز را تا 15 هزار تومان ثابت نگه داشت حال که در مسوولیت هستند پس اقدامی انجام دهند، اگر می توانند. هیچ گزاره متقنی که من را وادار کند که احساس کنم این روند در کوتاه مدت اصلاح می شود را نمی بینم. مجلس باید به صراحت وظیفه نظارتی خودش را اعمال کند و از اهرم‌هایی که در اختیار دارد استفاده کند تا این روند منقطع شود.

وی با اشاره به اجرای حکمرانی نو، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که رئیس مجلس عنوان کرد، اصلاح ساختارهای حکمرانی است و تاکیدشان این بود که به محض آرام شدن فضا، بحث «حکمرانی نو» باید عملیاتی شود؛ یعنی مردم اقدامات موثر و ملموسی را در حوزه اجرا و قوه مقننه شاهد باشند. الان که به نوعی فضا از حالت تنش و ناارامی توسط حافظان امنیت خارج شده است بنابراین زمانش اجرای این مساله است. کسانی که معترض هستند به خیابان نیامدند ولی به روند اداره کشور اعتراض قانونی دارند، قطعا حسابشان با مخلان امنیت جامعه متفاوت است پس ما برای انها چه پاسخی داریم؟

سعیدی بیان داشت: دشمن کار خودش را حساب شده انجام می دهد اما ما چالش هایی در ساختارهای مدیریتی کشور خصوصا در حوزه اجرا داریم، شاید عده ای صلاح خودشان را در ادامه این وضعیت می‌بینند و از سوی دیگر کسانی که مسوولیت حل مساله را دارند شاید تخصص لازم را در این حوزه ندارند. البته این مساله نافی تلاش های دولت در بعضی از حوزه ها نیست؛ همینکه ما امسال مطلقا خاموشی نداشتیم نشان می دهد که وزارت نیرو اقدامات خوبی انجام داده است. بازارچه های مرزی فعال تر و تعاملات تجاری ما با کشورهای همسایه بیشتر شده، که رویکرد مثبتی است. حتی مدافعان سینه چاک دولت هم روی این نکته اشراف دارند که هر چه در حوزه معیشت و بازار ارز وجود دارد حاکی از سرگردانی در ارکان تصمیم گیری در این حوزه است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هیچ توسعه اقتصادی و عمرانی اتفاق نمی افتد مگر در بستر امنیت، خاطرنشان کرد: امنیت باید خط قرمز همه ما باشد و همه ما حتی کسانی که اعتراض دارند باید تلاش کنیم امنیت، پایدار باشد اما امنیت در سایه احترام به حقوق ملت است که ایجاد می شود. رئیس دستگاه قضا بارها بر گفتمان با معترضین صحبت کردند که فکر می کنم غیر از کسانی که مرتکب قتل شدند و سرباز و نیروی انتظامی ما را به شهادت رساندند و افراد دیگری که ارتباطی با سرویس های بیگانه نداشتند از رافت قانونی برخوردار شوند تا این گسل هایی که بین لایه های مختلف جامعه وجود دارد کمتر شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها