کد خبر: 669129
تاریخ انتشار :

رای نهایی دیوان عالی کشور؛

حکم حمید قره‌حسنلو، محمدی و آریا نقض شد

امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور با انتشار توییتی از احکام نهایی پرونده شهادت شهید عجمیان خبر داد و گفت که درباره فرجام‌خواهی محمد کرمی و سیدمهدی حسینی ابرام شد و احکام صادره برای حمید قره‌حسنلو، حسین محمدی و رضا آریا نقض شد.

حکم حمید قره‌حسنلو، محمدی و آریا نقض شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور با انتشار توییتی از احکام نهایی پرونده شهادت شهید عجمیان خبر داد و گفت که فرجام خواهی محمد کرمی و سیدمهدی حسینی تایید و حکم صادره برای حمید قره‌حسنلو، حسین محمدی و رضا آریا نقض شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، امیر هاشمی در این توییت نوشت: نتیجه فرجام خواهی ۱۶ متهم پرونده شهید عجمیان در دیوان عالی کشور ؛ فرجام خواهی محمد کرمی و سیدمهدی حسینی به استناد بند الف ماده ۴۶۹ق.آ.د.ک ابرام شد. حکم صادره حمید قره‌حسنلو، حسین محمدی و رضا آریا به جهت نقص در تحقیقات نقض شد.

نقض+حکم+قره_حسنلو

گفتنی است که در ماده ۴۶۹ آمده است: در موقع رسیدگی، عضو ممیز، گزارش پرونده و مفاد اوراقی را که لازم است قرائت میکند و طرفین یا وکلای آنان، در صورت حضور، میتوانند با اجازه رئیس شعبه، مطالب خود را اظهار دارند. همچنین دادستان کل یا نماینده وی با حضور در شعبه به طور مستدل، مستند و مکتوب نسبت به نقض یا ابرام رأی معترضٌعنه یا فرجام‌خواسته، نظر خود را اعلام می‌‌کند. سپس اعضای شعبه با توجه به محتویات پرونده و مفاد گزارش و مطالب اظهار شده، با درج نظر دادستان کل کشور یا نماینده وی در متن دادنامه، به شرح زیر اتخاذ تصمیم می‌کنند:

بند الف این ماده هم گفته است: اگر رأی مطابق قانون و ادله موجود در پرونده باشد با ابرام آن، پرونده را به دادگاه صادرکننده رأی اعاده می-نمایند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها