کد خبر: 669149
تاریخ انتشار :

پیام ویژه تولیت آستان قدس رضوی به معترضین حوادث اخیر

ایرنا/ تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم دلسوزی و جوشش برای مردم بود گفت: (به تاسی از شهید سلیمانی) در وقایع اخیر افرادی که فریب دشمن را خورده اند و در مقایسه با کل ملت هم کم هستند باید آنان را دریابیم و آغوشمان را برایشان باز کنیم.

پیام ویژه تولیت آستان قدس رضوی به معترضین حوادث اخیر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی روز سه شنبه همزمان با سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گردهمایی "رهروان خدمت و مقاومت" با حضور کاروان خادمان آستان قدس رضوی و خادمیاران استان کرمان در محل مصلای امام علی (ع) از شهید سلیمانی به عنوان‌ مجاهد انقلابی یاد کرد و گفت:باید با افرادی که فریب دشمن را خورده اند حرف بزنیم، حرفشان را بشنویم، پاسخ بدهیم و معطرشان کنیم؛ چقدر این نگاه حاج قاسم زیباست و اینهاست که او را ماندگار و سردار دل ها کرده است.

وی یادآور شد: حاج قاسم به کسانی که فریب خوردند اهانت نمی کرد بلکه دلش می سوخت و با الفاظ خاصی آنان را رنگ نمی زد و رد نمی کرد، بلکه می گفت اینها دختران و پسران ما هستند و این سیره پیامبر (ص) است؛ حاج قاسم در مکتب این بزرگان پرورش یافت و به حد توان و وسع خود به وظیفه عمل کرد.

حجت الاسلام مروی تصریح کرد: سردار دل ها خود را برای مردم و هدایت آنان به آب و آتش می زد؛ اگر همه ما این روحیه را داشتیم دشمن نمی توانست آشوب‌های اخیر را به پا کند و عده‌ای جوان مسلمان را چنان تحت تاثیر قرار دهد که حاضر شوند جوان بسیجی را با چاقو بکشند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: ادب و انسانیت اقتضا می کند نسبت به کسانی که حقی بر گردن ما دارند(شهید سلیمانی)، ادای دین کنیم گرچه با حضور ما در این محافل ادای دین به معنی واقعی کلمه محقق نمی شود اما حداقلی از ادب و تواضع در برابر زحمات و تلاش ها و مجاهدت های یک انسان بزرگ و شریف است.

وی یادآور شد: حاج قاسم از درون وجود خویش برای مردم، انقلاب و رهبری می جوشید و برای جلب نظر نبود بلکه عین حقیقت بود و می بینید با اینکه خیلی آرام و معمولی صحبت می کرد اما صحبت های او به دل می نشست.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: سردار سلیمانی از موضع نصح با دشمنان می جنگید و آنان را به درک واصل می کرد تا شر اشرار را از روی زمین برکند اما برای همان ها هم دلش می سوخت که گمراه شده اند، همانگونه که پیامبر هم برای کفار دل می سوزاند.

حجت الاسلام مروی گفت: می خواستند چند اسرائیل بسازند؛ این بار نه از یهود که از مسلمین و قطعا اسراییل از جنس مسلمانان، خطرناک تر از اسرائیل یهود برای انسانیت است زیرا در اینجا خود مسلمین به جان هم می افتند و یکدیگر را می کشند.

وی با بیان اینکه دشمن نقشه خاورمیانه جدید را از ۵۰ سال قبل در دانشکده های خود کشیده و در مراکز خود شیاطین را جمع کرده بودند، افزود: داعش خونخوار را به جان مردم انداختند و منطقه را به آشوب کشیدند اما با ژرف بینی رهبری معظم انقلاب و دقت نظر و عمق نگری ایشان این نقشه رو شد و فرمودند این خطر متوجه همه مسلمانان است و نباید صورت بگیرد؛ اینجا حاج قاسم پرچم را بلند کرد و به مقاومت حیات داد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: نقشه بسیار پلید و شیطانی که قارون های نفهم منطقه با آن همراهی می کردند اولین قربانی خودشان بودند و آنقدر درگیر دنیا بودند که خداوند آنان را از درک حقایق محروم کرد اما رهبری معظم انقلاب اسلامی این خطر را درک و احساس کرد و حاج قاسم نیز در این وادی مرد میدان شد و عَلَم را بلند کرد.

وی افزود: سردار سلیمانی به فرمان رهبر انقلاب لبیک گفت و خدا هم کمک و تایید کرد و توانست با اخلاص، شجاعت، رشادت و تحلیل درست از وقایع منطقه با ذهن طراح خود کار را پیش ببرد.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه خصوصیات شهید سلیمانی را باید تبلیغ و ترویج کرد گفت: حاج قاسم اهل خط کشی و جناح بندی نبود؛ خط او خط اسلام، انقلاب و رهبری بود و او مدیون هیچ دسته و گروه و جناحی نبود که اگر بود حاج قاسم نمی شد؛ او آزاد و بنده خدا بود و وامدار هیچکس نبود.

به گفته وی حاج قاسم از بیان حقایق هیچ هراسی به دل راه نمی داد لذا وقتی عده ای در داخل از باب درک و تحلیل نادرست مسائل درباره حضور در سوریه به او نیش زبان می زدند و می نوشتند، این تحلیل های غلط ذره ای در اراده حاج قاسم اثر نگذاشت زیرا در مکتب پیامبر رشد کرده بود.

تولیت آستان قدس رضوی به نقل از نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: در زمان انتصاب ایشان به عنوان امام جمعه کرمان، حاج قاسم به ایشان توصیه کرده بودکه سیاه را خاکستری و خاکستری را سفید، با همه مردم رفت و آمد کن و نگو این از دسته و گروه یا جناح است.

به گزارش ایرنا ویژه برنامه های گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار دل ها از هشتم دی در کرمان شروع شده و تا هجدهم همین ماه ادامه دارد.

دیار کریمان روزانه تاکنون میزبان افزون بر ۲۵ هزار زائر از دیگر استان ها و خارج از کشور بوده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها