کد خبر: 669219
تاریخ انتشار :

رییس‌جمهور فردا به بهارستان می‌رود

ایرنا/ معاون اجرایی رییس جمهور از سفر آیت الله رئیسی به شهرستان بهارستان در روز پنج شنبه - ۱۵ دی - خبر داد و گفت: رئیس جمهور هفته آینده نیز به منظور افتتاح چند طرح به یزد سفر می‌کند.

رییس‌جمهور فردا به بهارستان می‌رود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محسن منصوری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: رییس جمهور فردا به شهرستان بهارستان در استان تهران می‌رود و هفته آینده به مدت ٢ روز هم به یزد سفر می‌کند.

وی افزود: شهرستان بهارستان با ۷۵۰ هزار نفر از پرجمعیت ترین شهرستان‌های استان تهران است و مسائل متعددی دارد. رئیس جمهور و تعدادی از وزرا جلسه شورای اداری را در آنجا برگزار می‌کنند و نشستی را هم با مردم خواهند داشت.

معاون اجرایی رییس جمهور ادامه داد: هفته آینده پنجشنبه و جمعه رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در استان یزد حضور خواهند داشت و یک سفر دو روزه را شاهد خواهیم بود. در سفر یزد پروژه‌های مهمی توسط رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

منصوری تصریح کرد: مسئله دوم افتتاح دو سه طرح مهم اقتصادی و عمرانی است که در استان یزد شاهد آن خواهیم بود. بخش احیای کارخانه آهن بافق که با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱۰ میلیون یورو از سال ۸۶ آغاز شده بود کار خیلی کند پیش می‌رفت. در دولت فعلی به لطف خداوند در یک سال و اندی گذشته عزیزان همت کردند و طرح را به پایان رساندند که ظرفیت ۸۰۰ هزار تن به این مجموعه اضافه می‌شود و یک اتفاق بزرگ در حوزه تولید و اشتغال می‌افتد.

وی عنوان کرد: پروژه بعدی که با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود خط پدافندی انتقال آب به یزد است که ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و مشکل آب یزد را در مواقع بحران حل و فصل می‌کند و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه این ظرفیت را افزایش می‌دهد.

معاون اجرایی رییس جمهور بیان کرد: پروژه بسیار مهمی که آرزوی مردم یزد بوده که موضوع انتقال آب از خلیج‌فارس به یزد است. این پروژه از قدیم مورد مطالبه بوده است یزد جزو استان‌هایی است که خشکسالی جدی دارد.

منصوری خاطرنشان کرد: این خط انتقال آب حدوداً ۷۳۰ کیلومتر و نیازمند سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است ظرفیتی که ایجاد می‌کند ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به استان یزد در سال منتقل می‌شود قطر لوله‌ها در برخی از جاها بیش از ۲۰۰۰ است و برخی جاها ۱۶۰۰ است یعنی کار بسیار مهمی است و دبی انتقال آب ۶.۷ متر بر ثانیه است.

وی ادامه داد: اجرای خط انتقال آب از خلیج‌فارس به استان یزد و فلات مرکزی به عنوان یکی از آرزوهای مردم این خطه با حضور رئیس جمهور، عملیات آغاز فعالیت اجرایی و شروع به‌کار آن را شاهد خواهیم بود و انشاالله مبارک مردم این خطه باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها