کد خبر: 669448
تاریخ انتشار :

رفیعی:

برخورد با ترک فعل‌های قانون هوای پاک ادامه دارد

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امسال فراکسیون محیط زیست مجلس، مسئولان وقت دستگاه اجرایی را به دلیل ترک فعل در اجرای قانون به قوه قضائیه معرفی کرد که پرونده مذکور در شعبه ۳ دادگاه کارکنان دولت در دست رسیدگی است و برای تعدادی از متهمان این پرونده قرار مجرمیت صادر شده است.

برخورد با ترک فعل‌های قانون هوای پاک ادامه دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سمیه رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا با تقدیر از دستگاه قضایی به دلیل برخورد قاطع با ترک فعل کنندگان قانون هوای پاک گفت: ۲۳ دستگاه در زمینه اجرای قانون هوای پاک وظیفه دارند؛ متاسفانه با گذشت ۵ سال از تصویب این قانون، عمده دستگاه‌ها عملاً یا وظایف خودر را انجام نداده‌اند یا اینکه بصورت ناقص به وظایف خود عمل کرده‌اند.

وی با اشاره اظهارات رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست مجلس درباره ترک فعل دستگاه‌های دخیل در اجرای قانون هوای پاک، افزود: امسال فراکسیون محیط زیست مجلس، مسئولان وقت دستگاه اجرایی را به دلیل ترک فعل در اجرای قانون به قوه قضائیه معرفی کرد که پرونده مذکور در شعبه ۳ دادگاه کارکنان دولت در دست رسیدگی است و برای تعدادی از متهمان این پرونده قرار مجرمیت صادر شده است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه برخورد قاطع دستگاه قضایی در خصوص متخلفان محیط‌ زیست در هر حوزه‌ای می‌تواند در ارتکاب جرایم بازدارنده باشد، گفت: ارتباط بسیار خوبی در این حوزه بین مجلس و قوه قضائیه برقرار است که امیدواریم از این ظرفیت در بهبود وضعیت محیط زیست کشور بهره بگیریم.

رفیعی همچنین با تاکید بر این که نظارت مجلس بر اجرای قانون هوای پاک و آیین‌نامه‌های اجرایی آن ادامه دارد، اظهار کرد: پرونده ترک فعل این قانون بسته نشده و مجلس پس از نظارت‌های دوره‌ای خود، هرگونه تخلف در این حوزه را به دستگاه قضایی معرفی می‌کند.

وی با اشاره به مرگ حدود ۲۱ هزار نفر در سال گذشته در ۲۷ شهر کشور فقط به دلیل آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون تصریح کرد: قطعاً اجرای کامل قانون هوای پاک می‌تواند از این تعداد مرگ و میر بکاهد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از عملکرد کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: تصمیمات این کمیته باید منطبق با قانون و آئین‌نامه‌های اجرایی آن باشد که در این خصوص جلسه‌ای در فراکسیون محیط زیست مجلس تشکیل و تذکرات لازم داده شد.

رفیعی در پایان با اشاره به استقرار هیئت بازرسی سازمان بازرسی کل کشور در استانداری تهران به منظور بررسی عملکرد کارگروه اضطرار آلودگی هوای پایتخت اظهار کرد: قطعاً مجلس نیز در راستای حفظ حقوق شهروندان با هرگونه تخلف از اجرای قانون هوای پاک برخورد خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها