کد خبر: 669461
تاریخ انتشار :

هشدار جدی مصباحی مقدم؛ همه هوشیار باشند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر دودستگی و چنددستگی در کشور اتفاق بیفتد، جز فروپاشی و تجزیه کشور نتیجه دیگری حاصل نمی شود بنابراین همه هوشیار باشند تا از رویکرد های تفرقه انگیز پرهیز کنند.

هشدار جدی مصباحی مقدم؛ همه هوشیار باشند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فردا نوشت: هدف دشمن ایجاد دوقطبی در سال ۱۴۰۱ ایجاد دوقطبی در کشور است، بنابراین هر دوقطبی ای که در کشور ایجاد شود، آبی است که به آسیاب دشمن ریخته می شود. این نکته ای  است که دکتر محمدباقر قالیباف اخیرا به آن اشاره و بر حفظ و تقویت وحدت ملی تأکید کرد.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با خبرنگار فردا درباره راهکارهای مقابله با تلاش دشمن برای دوقطبی‌سازی کاذب در جامعه ایران گفت: گرچه اکثریت غالب مردم ایران شیعه هستند اما اهل سنت، مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان نیز در جامعه ما زندگی می کنند و همه با هم جامعه ایران را شکل می دهند.

وی با بیان اینکه جامعه ایران را متشکل از اقوام مختلف خواند و افزود: با این وجود ملت ایران یکپارچه و متحد است، با همین اتحاد و یکپارچگی پیروزی انقلاب به دست آمد، در هشت سال جنگ تحمیلی پیروز شدیم و بحران های مختلف را پشت سر گذاشتیم اما دشمنان ملت ما این وحدت و یکپارچگی را با محوریت رهبر معظم انقلاب نمی پسندند و به بهانه های مختلف در جامعه ایران وحدت شکنی کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقشه های شوم دشمنان ایران یادآور شد: دشمنان می خواهند با تفرقه آفرینی میان ملت، کشورمان را تجزیه کنند، برای نیل به این مقصود نیز سناریوهایی را ترتیب می دهند تا در زمان بروز مشکلات و دغدغه ها، از کم اطلاعی و غفلت بعضی ها بهره گیرند و به هدف خودشان جامه عمل بپوشانند.

وی بصیرت را بهترین راه برای حفظ وحدت و یکپارچگی ملت ایران خواند و افزود:  وحدت و یکپارچگی ملت خار بزرگی در چشم دشمنان است بنابراین می کوشند شبیه آن وضعیتی که در سایر کشورها همچون لبنان، عراق و سوریه به وجود آورند، در ایران نیز ایجاد کنند و با دوقطبی سازی های کاذب مردم را به جان هم بیاندازند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه دشمنان دوقطبی سازی های کاذبی را در جامعه ایران ایجاد می کنند تا اهداف شوم خودشان را محقق سازند، گفت: ملت بزرگ ایران مشترکاتی دارد که بسیار قوی و گسترده هستند بنابراین اجازه ندهیم دشمن به بهانه های مختلف زمینه ای را به وجود آورد که اختلافات برجسته و جامعه دوشقه شود.

وی افزود: هر قوم و پیروان هر مذهبی مسائل خاص خودشان را دارند اما اصلا معنایش این نیست که روی اختلافات و افتراقات تکیه شود بلکه برعکس باید روی وحدت و نقاط اشتراک تأکید شود و بهترین الگو برای وحدت جامعه پیروی از رهبر معظم انقلاب است.

مصباحی مقدم، رهبر معظم انقلاب را محور و مرکز وحدت ملت ایران خواند و اظهار کرد: هدایت رهبر معظم انقلاب شرایط معتدلی را در جامعه ایجاد می کند. ایشان همواره نگاه پدری خودش را بر مجموعه اقوام، جمعیت ها و پیروان ادیان نشان داده اند بنابراین بهترین مرجع و پناهگاه برای حفظ این وحدت پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است. این رهنمودها را مبنا قرار دهیم تا مشتی گره شده در مقابل نقشه های شوم دشمن باشیم.

وی با بیان اینکه همواره دو جهت افراط و تفریط موجب گمراهی می شود، افزود: اما افراط و تفریط خدمت به ملت نیست چون اثر منفی بر روابط اجتماعی می گذارد و بی اعتمادی اجزاء جامعه به یکدیگر را دامن می زند. اگر دودستگی و چنددستگی در کشور اتفاق بیفتد، جز فروپاشی و تجزیه کشور نتیجه دیگری حاصل نمی شود بنابراین همه هوشیار باشند تا از رویکرد های تفرقه انگیز پرهیز کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها