کد خبر: 669481
تاریخ انتشار :

سعیدی: لاریجانی یک ورشکسته سیاسی است

نماینده چابهار در مجلس گفت: من خطاب به آقای جواد لاریجانی که از نظر بنده یک ورشکسته سیاسی است می‌گویم که اگر بنای ابراز وجود دارند، دنبال روش‌های دیگری باشند و مراقبت کنند که وارد پازل تفرقه‌افکنی انگلیسی‌ها نشوند؛ براساس تعبیری که حضرت آقا دارند با عنوان شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی.

سعیدی: لاریجانی یک ورشکسته سیاسی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس، در رابطه با اظهارات اخیر محمدجواد لاریجانی نسبت به مسجد مکی گفت: این نوع حرف‌ها و اظهارنظرها آن هم درخصوص یک مسجد و به کار بردن چنین بیانی محکوم است. اولا این احساس خودپیامبرپنداری افراد و اینکه طرف مقابل را منافق فرض کنند، مشخص نیست که بر چه مبنایی است، این نوع صحبت‌ها را با نگاهی که رهبری نسبت به مساله وحدت بین سنی و شیعه دارند، مقایسه کنید و مشخص است که این حرف‌ها بسیار بسیار نابخردانه بوده و محکوم است.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی سعیدی را در ادامه می‌خوانید:

در شرایطی که کشور و مخصوصا این استان دچار یک سری التهاباتی است، انتظار می‌رود که همه افراد به آرامش این فضا کمک کنند چراکه مهم‌ترین موضوع ما ایجاد امنیت مبتنی بر احترام به مردم است که در بستر آن امنیت، توسعه اقتصادی شکل گیرد. خب در چنین شرایطی اگر نمی‌توانند آرامش‌بخش باشند، حداقل التهاب ایجاد نکنند.

من خطاب به ایشان که از نظر بنده یک ورشکسته سیاسی است می‌گویم که اگر بنای ابراز وجود دارند، دنبال روش‌های دیگری باشند و مراقبت کنند که وارد پازل تفرقه‌افکنی انگلیسی‌ها نشوند؛ براساس تعبیری که حضرت آقا دارند با عنوان شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی.

این مساله که «چقدر نیاز است تریبون‌داران و صاحبان مناصب در کشور با اظهارنظرهای خود فضای جامعه را به سمت آرامش هدایت کنند؛ نه اینکه طی ماه‌های اخیر هربار که به آرامش نزدیک می‌شویم با برخی سخنان زمینه تنش و التهاب را فراهم کنند» همه باید در اظهارنظرها و سخن گفتن‌ها آرامش جامعه را مدنظر قرار داده و مصالح را رعایت کنند، کسانی که صاحب تریبون هستند از تریبون نماز جمعه تا تریبون مجلس و دولت همه باید تلاش کنند گسلی که الان ایجاد شده تبدیل به یک شکاف نشود.

همچنین باید یادمان باشد که در یک فضای امن و آرام است که توسعه اقتصادی رقم می‌خورد؛ لذا تلاش همه باید بر این باشد که آرامش را در جامعه حاکم کرده و از آماده شدن فضا برای فعالیت تندروها جلوگیری کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها