کد خبر: 669518
تاریخ انتشار :

جزئیات گفت‌وگوی سفیر ایران و مشاور امنیت ملی عراق

مشاور امنیت ملی عراق و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد درباره مسائل مختلفی از جمله تأمین امنیت مرزها، مبارزه با تروریسم و قاچاق کالا با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

جزئیات گفت‌وگوی سفیر ایران و مشاور امنیت ملی عراق
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دفتر مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاسم الاعرجی و سفیر ایران درباره تقویت روابط دوستانه، همکاری‌های بغداد و تهران و همچنین راه‌های توسعه ارتباطات دو کشور بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است که دو طرف در این دیدار به مسئله امن‌سازی مرزها و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و قاچاق پرداخته‌اند و درباره مسائل مورد اهتمام مشترک نیز رایزنی کرده‌اند.

پس از هشدار و حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع گروهک‌های کُرد تجزیه‌طلب در منطقه کردستان عراق، شورای امنیت ملی عراق تدابیری را جهت امن‌سازی مرزها با ایران و ترکیه و جلوگیری از استقرار گروهک‌های کُرد در این مناطق اتخاذ کرد.

شورای امنیت ملی عراق در جلسه‌ای که سوم آذرماه سال جاری به منظور بررسی این مسئله تشکیل داد، چهار تصمیم اتخاذ کرد که این چهار تصمیم عبارت بودند از: « ۱. ایجاد طرحی برای استقرار مجدد نیروهای مرزبانی عراق به منظور حفظ خط صفر مرزی با ایران و ترکیه ۲. «تأمین تمامی ملزومات موردنیاز برای پشتیبانی تدارکاتی از فرماندهی نیروهای مرزبانی و تقویت ظرفیت‌های انسانی و اموال موردنیاز و... به منظور انجام مأموریت‌ ۳.مانور با منابع انسانی وزارت کشور [عراق] جهت تقویت پاسگاه‌های مرزی۴. هماهنگی با دولت منطقه کردستان عراق و وزارت پیشمرگه برای عمل به بندهای یک و دو به منظور یکپارچه‌سازی اقدامات ملی برای محافظت از مرزهای عراق.»

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها