کد خبر: 669523
تاریخ انتشار :

فرمانده کل انتظامی کشور:

آسایش و آرامش مهمترین حق شهروندان با هر گرایش و مرام است

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه عهد می‌بندم آسایش خود را مشتاقانه فدای آرامش شهروندانی کنم که یا هم کیشان من هستند و یا هم نوعان من، گفت: آسایش و آرامش مهمترین حق همه شهروندان با هر گرایش و مرام است.

آسایش و آرامش مهمترین حق شهروندان با هر گرایش و مرام است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سردار احمدرضا رادان امروز در مراسم معارفه خود به عنوان فرمانده کل انتظامی کشور در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام راحل گفت: از فرماندهی معظم کل قوا که با حسن اعتمادشان سرباز خویش را شایسته بر دوش کشیدن بار گران فرماندهی فراجا دیدند، صمیمانه سپاسگزارم و از خدای عالم قادر مهربان فروتنانه درخواست می کنم مرا در این آزمون دشوار موفق و سرافراز فرماید.

وی ادامه داد: همه می دانیم که فراجا چه سازمانِ عظیمی است و چه رسالتِ سنگینی بر عهده دارد؛ تامین امنیت و آسایش عمومی در این سرزمین پهناور، به رغمِ کمبودها و نیازهای اساسی نه کاری است خرد. از تک تک کارکنانِ فداکار و مسئولانِ پرتلاشی که تا کنون این وظیفه را به بهترین شکل انجام داده اند، از عمقِ جان تشکر و قدردانی می کنم. به ویژه باید از سرداران و امیرانی یاد کنم که سکاندار این کشتی در دریای متلاطم سال‌های پیشین بوده‌اند؛ از جمله برادر گرانقدر و عزیزم سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری.

وی تاکید کرد: اینک که ولی امر ما مسئولیت تداوم این راه دشوار را به اینجانب محول فرموده اند، حکم او را امانتی الهی و مردمی می شمارم که چون کوه طور سنگینی می کند، اما باید با تمام توان به اجرای بند به بند آن همت گمارم و همواره متن آن را در نظر داشته باشم؛ شاید که فیض روح القدس باز مدد فرماید و دگران هم بکنند آنچه مسیحا نفسان کرده و می کنند.

رادان افزود: با معظم له و با آحاد ملت شریفمان پیمان می بندم که آنچه در توان دارم به کار گیرم و با بهره‌گیری از هدایت‌ها، حمایت‌ها و دعاهای ایشان، پشتیبانیِ همه جانبه ستاد کل نیروهای مسلح، دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، دیگر نهادها و سازمانها، و به ویژه با همّت والا و کوشش بی‌دریغِ کارکنان و ماموران و همسنگران فراجا، روز به روز بر گسترش و بهینه سازی خدمات انتظامی به مردم بیفزایم. عهد می بندم که آسایش خود را مشتاقانه فدای آرامش شهروندانی کنم که به فرموده مولایمان، یا هم کیشان من هستند و یا هم نوعان من؛ و در هر حال شایسته تکریم و انصاف.

وی ادامه داد:  امام راحل، به واقع ملت رشید ایران را بی نظیر در تاریخ و آنان را ولی نعمت مسئولان و مخدوم با کرامت ما نامیدند. بر این باوریم که هیچ کس از چتر حمایت و خدمت فراجا بیرون نیست. آسایش و آرامش مهمترین حق همه شهروندان با هر گرایش و مرام است و ما خود را مکلف به تامین و حفاظت از این حق خداداد می دانیم. سایه رحمت فراجا در همه جا و بر سر هر ایرانی گسترده است، و دست اقتدارش مدافع حق ملتی است که سزاوار هر گونه جانفشانی و فداکاری است. حرکت پرشتاب و عالمانه به سوی تحقق «پلیس مقتدر و حرفه‌ای؛ امین و مردمی» سر لوحه آرمان‌های من و همکارانم در این دوره از مسئولیت است. برای این جهاد خداپسندانه برنامه‌ها و نیازهای روشنی داریم.

فرمانده فراجا در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: خدمت عاشقانه و شبانه روزی به تمامی شهروندان، سرعت و کیفیت بخشیِ بیشتر به خدمات انتظامی، تدوین و اجرای پیگیرانه معیارهای اخلاق حرفه‌ای و تکریم مراجعان، احترام به حریم خصوصی و ارزش‌های ملی، ارتباط پیوسته و هدفمند با افکار عمومی، استمداد از نخبگان و فرهیختگان، استفاده از ابزار هنر متعالی و رسانه، رعایت اولویت‌ها و فوریتها در ماموریتها و خدمات، مقابله قاطع با ناامنی‌های اجتماعی و جرائم خرد و کلان، بازتر کردن میدان ابتکار، نوآوری و تصمیم گیری‌های شجاعانه، اطلاع رسانی و نقدپذیری و پاسخگویی صادقانه، نوسازی سازمان، بهره مندی از آخرین یافته‌های دانش و فناوری، اعتماد به سرمایه انسانی و توان داخلی، اتکاء به تجربه پیشکسوتان و به کار گیری نشاط جوانان و جوانمردان، برقراری نظام شایسته شناسی و شایسته گماری، حاکمیت انضباط سازمانی، ارتقای سطح معیشت و منزلت کارکنان و خانواده های فداکارشان، افزایش مهارتهای حرفه‌ای و تخصصی، تقویت فرهنگ و انسجام سازمانی، همکاری با قوا و نهادهای گوناگون عمومی و مدنی و بالاخره، اهتمام به رشد راهبردی همزمان با انجام وظایف جاری در برنامه قرار دارد.

وی افزود: خوشبختانه پیشینه سال‌ها خدمت انتظامی در رده های گوناگون صفی و ستادی، در شرایط پر فراز و نشیب و متفاوت جغرافیایی، ملی و فراملی و خصوصاً تصدی مرکز مطالعات راهبردی فراجا در سال‌های اخیر و تدوین اسناد بالادستی و نیز معماری آینده سازمان با مشارکت گسترده صاحبنظران که مورد تایید و استقبال ستاد کل نیروهای مسلح نیز واقع شد، به انضمام بزرگترین سرمایه فراجا که همسنگرانی سخت کوش، با مناعت و توانمند است، این امید را برمی انگیزد که با مدد و فضل الهی در انتظار روزهای پر امید و سرشار از موفقیت باشیم.

وی ادامه داد: با دلی آکنده از اعتماد و توکل و با فروتنی اما عزمی راسخ، به پیروی از سرور مجاهدان و پروا پیشگان، امیر مومنان، امام علی علیه السلام عرضه می دارم که «خدایا تو خود می‌ دانی‌ که آنچه انجام دادیم و می دهیم نه برای‌ رغبت به قدرت است، و نه برای‌ زیاده خواهی‌ از مال بی‌ ارزش دنیا بلکه برای‌ آن است که ارزش‌های‌ دینت را به جایگاه شایسته‌اش بازگردانیم، و صلاح و اصلاح را در سرزمین‌های تو آشکار کنیم، تا بندگان ستم کشیده‌ات ایمنی‌ یابند، و دستورهای برزمین مانده‌ات اجرا شود».

وی در پایان تاکید کرد: ما و همکاران و همراهان ما را در این مسیر دشوار یار و یاور باش و به حرمت دوستان شهیدمان، به ویژه شهیدان فراجا، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهیدان عملیات کربلای پنج که در چنین روزهایی به مقصد و مقصود رسیدند، ما را در انجام وظیفه موفق فرما و در پایان، شهادتی چنان میانه میدان روزی ما فرما.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها