کد خبر: 669587
تاریخ انتشار :

جواد روحی به اعدام محکوم شد + جزئیات پرونده

جواد روحی به اتهام افساد فی الارض در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده است.

جواد روحی به اعدام محکوم شد + جزئیات پرونده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرگزاری صداوسیما نوشت: براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی ساری، اتهامات متهم دایر است بر: افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور، احتراق و تخریب اموال به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور و ناامنی و ورود خسارت عمده به اموال عمومی شده است، تخریب، ایجاد حریق و خرابکاری در اموال و تاسیسات مورد استفاده عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت جامعه، تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور، ارتداد از طریق هتک حرمت به قرآن از طریق آتش زدن قرآن کریم و توهین به مقدسات امارات و قرائن موجود در پرونده، اعترافات صریح متهم و گزارش ضابطین حاکی از آن است که این متهم در ساماندهی اغتشاشات حضور داشته و به عنوان لیدر در جمعیت اغتشاشگران ایفای نقش می‌کرده است.

اتهام افساد فی الارض و صدور حکم اولیه اعدام

حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری مازندران گفت: جواد روحی به اتهام افساد فی الارض در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران بیان کرد: برای جواد روحی وکیل تسخیری انتخاب شد. متهم جواد روحی در مرحله تجدید نظرخواهی وکیل تعیینی به دادگاه معرفی کرده است.

وی بیان کرد: متهم جواد روحی به اتهام افساد فی الارض و محاربه به اعدام محکوم شده است؛ اما این رای قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها